BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kapera Krzysztof (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Wpływ technologii informacyjnej na rozwój systemów informacji marketingowej
The Influence of Information Technology on Marketing Information Systems' Development
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2004, t. 179, cz. 1, s. 479-485, bibliogr. 5 poz.
Tytuł własny numeru
Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
Słowa kluczowe
Informacja dla potrzeb zarządzania, System informacyjny przedsiębiorstwa, Zarządzanie marketingowe
Information for management needs, Information system of enterprises, Marketing management
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono główne przesłanki rozwoju systemów informacji marketingowej oraz wykorzystanie technologii informacyjnej w procesie zarządzania marketingiem wśród polskich przedsiębiorstw w świetle dotychczasowych badań empirycznych.

The paper's topic concentrates on the main aspects of marketing information systems' evolution. That development results from two main factors: the increase of significance of marketing as a specialized domain of management and a tremendous advance in the field of computer assisted management information systems. The aim of this article is an attempt of investigating changes, that appeared in this matter, especially in Poland. That includes in particular empirical research findings, which was connected with the use of information technology in the marketing management. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Altkorn J. (red.), Kierunki rozwoju zarządzania marketingowego w Polsce, AE, Kraków 1999, s. 64.
  2. Dietl J., Orientacja marketingowa polskich przedsiębiorstw, „Master of Business Administration" 1998, nr 2, s. 13-17.
  3. Fonfara K., Rynkowa orientacja polskich przedsiębiorstw, „Marketing i Rynek" 2001, nr 12, s. 19-26.
  4. Kisielnicki J., Sroka H., Systemy informacyjne biznesu. Informatyka dla zarządzania, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1999, s. 20.
  5. Li E.Y., Marketing information systems in the top U.S. companies: A longitudinal analysis, „Information and Management" 1995, Vol. 28(1), s. 13-31.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu