BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Łapczyński Mariusz (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Data mining w badaniach rynkowych i marketingowych - obszary zastosowań
Data Mining Applications in Marketing Research
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2004, t. 179, cz. 1, s. 503-509, bibliogr. 5 poz.
Tytuł własny numeru
Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
Słowa kluczowe
Marketing baz danych, Data Mining, Informatyczne systemy zarządzania, Badania marketingowe
Database marketing, Data Mining, Management Information Systems, Marketing research
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono obszary zastosowań data mining (in. database marketing) czyli marketingu opartego na hurtowniach danych. Obszary data mining omówione przez autora to: analiza rentowności klienta (customer profability), pozyskiwanie klietów (customer acquisition), sprzedaż krzyżowa (cross-selling), badania przyczyn nielojalności klientów (churn analysis), badania segmentacyjne, analiza koszykowa (market basket analysis) oraz w analizie danych kwestionariuszowych.

The purpose of this article is to describe data mining applications in marketing research. The author outlined shortly main CRM areas: customer acquisition, customer profitability, churn analysis and cross-selling. He also focused on segmentation research, market basket analysis and analysis of questionnaire data with CHAID algorithm.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Berson A., Smith S., Thearling K., Building Data Mining Applications for CRM, McGraw-Hill, USA 2000.
  2. Lejeune M.A.P.M., Measuring the impact of data mining on churn management, „Internet Research: Electronic Networking Applications and Policy" 2001, Vol. 11, No. 5.
  3. Łapczyński M., Wprowadzenie do data mining, „Zeszyty Naukowe AE w Krakowie" (w druku).
  4. Łapczyński M., Analiza porównawcza tabel kontyngencji i metody CHAID, „Zeszyty Naukowe AE w Krakowie" (w druku).
  5. Peaock R. P., Data Mining in Marketing: Port l, „Marketing Management" 1998, winter.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu