BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Koniorczyk Grażyna, Sztangret Izabela
Tytuł
Nowe technologie informatyczne w usługach i komunikacji marketingowej
The New Information Technology on Services and Marketing Communication
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2004, t. 179, cz. 1, s. 533-539, bibliogr. 13 poz.
Tytuł własny numeru
Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
Słowa kluczowe
Internet, Komunikowanie marketingowe, Marketing usług
Internet, Marketing communication, Service marketing
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono wykorzystanie technologii informatycznych w kontekście firm usługowych i podkreślono rolę komunikacji interakcyjnej w marketingu usług. Przedsiebiorstwa dysponujące urządzeniami i programami technologii informacyjnej mają szansę wzbogacić sposoby kontaktowania się z klientami, pracownikami czy kooperantami o nowe formy kontaktu, o wiele bardziej skuteczne niż tradycyjne, co również ma wpływ na przewagę konkurencyjną na rynku.

The information technology has had an important influence on marketing communication system. The way of communication by interaction will be more desired by market, in a nearest future. The enterprises have chance to enrich the way of contact with a client, a staff and a co-operator, by a new individual form of interactions. This is more effective than previous method of communication. The technology has changed the way of providing services and communication, but it hasn't diminished the client needs. It has developed them.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bitner J. M., Services and technologies: opportunities and paradoxes, „Managing Service Quality" 2001, No. 6(11), s. 375-379.
  2. Gordon I. H., Relacje z klientem. Marketing partnerski, PWE, Warszawa 2001, s. 280.
  3. Lindgreen A., Davis R., Brodie R. J., Buchanan-Oliver M., Pluralism in contemporary marketing practices, „The International Journal of Bank Marketing" 2000, No. 6(18), s. 294-308.
  4. Mazur A.D., Jaworska K., CRM. Zarządzanie kontaktami z klientami, Wydawnictwo Madar, Zabrze 2001, s. 57-59.
  5. Mudie P., Cottam A., Usługi. Zarządzanie i marketing, PWN, Warszawa 1998, s. 275.
  6. Parasuraman A., Understanding and Leveraging the Role of Customer Service in External, Interactive and Internal Marketing. Frontiers in Services Conference Presentation, 1996.
  7. Ph. Kotler, Kotler o marketingu. Jak kreować i opanować rynki, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1999, s. 268-283.
  8. Plencler J., Schröder A., Marketing partnerski, „Marketing w Praktyce" 2000, nr 4, s. 27-29.
  9. Zeithaml V. A., Bitner M. J., Services Marketing. Integrating Customer Focus across the firm, Irwin-McGraw-Hill, New York 2000, s. 17.
  10. Zineldin M., Beyond relationship marketing: Technologicalship marketing, „Marketing Intelligence and Planning" 2000, No. 1(18), s. 9-23.
  11. Zinkhan G. M., Promoting services via the Internet: new opportunities and challenges, „Journal of Services Marketing" 2002, No. 5(16), s. 412-423.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu