BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kieżel Małgorzata
Tytuł
Nowoczesne technologie w bankowości detalicznej - obszary i możliwości stosowania
New Technologies in Retail Banking - fields and Possibilities of Usage
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2004, t. 179, cz. 1, s. 557-563, bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
Słowa kluczowe
Internet, Usługi bankowe, Innowacje w usługach, Bankowość elektroniczna, Bankowość wirtualna
Internet, Banking services, Innovations in services, E-banking, Virtual banking
Uwagi
summ.
Abstrakt
W sferze bankowości detalicznej jedna z najistotniejszych szans, jakie stwarza rewolucja teleinformatyczna, jest możliwość świadczenia usług bez konieczności tworzenia placówek handlowych na różnych rynkach, także międzynarodowych. W artykule podkreślono, iż innowacje technologiczne wpływając na możliwość zwiększenia efektywności funkcjonowania banku, zwiększają jego konkurencyjność i dostępność dla klienta. Przedstawiono m.in. ranking banków wg posiadanej liczby kont internetowych, czy preferowane formy kontaktu z bankiem.

The development of the modern technologies permit magnify the effectiveness of functioning of enterprises, also in a banking sector. It permits to increase the range and the level of services standards, and the diversity of distribution channels. The modern technology also permits to improve the management and marketing activity. The development of technologies is a big chance for banks. However, it is necessary to bear high expenses on implementation of this complicated and advanced equipment. It is also very important to increase the access to them. The high level of acceptation of these innovations among customers of the banks is also crucial.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bednarska-Olejniczak D., Zastosowania Internetu w marketingu bankowym, [w:] Marketing - Przełom wieków, materiały konferencyjne, Wydawnictwo AE we Wrocławiu, Wrocław 2000, s. 210.
  2. Kucharski P., 75 milionów powodów, „Nowe Życie Gospodarcze" nr 17, z 9.09.2001.
  3. Łysakowski P., Bankowość elektroniczna po polsku, „Bank" 1998, nr 10.
  4. Markowski M., Wirtualne usługi finansowe, „Bank" 1998, nr 10.
  5. Polasik M. M., Bankowość internetowa w ocenie prezesów banków, „Bank" 2002, nr 5.
  6. Solarz J. K., Transgraniczna konkurencja, „Bank" 1998, nr 5.
  7. Szcześ M. , Jakubiec S., Elektroniczne usługi finansowe - charakterystyka rynku, wyzwania i inicjatywy regulacyjne, „Materiały i Studia NBP" 2001, z. 139.
  8. Więcław E., Telefon, komputer i kiosk, „Rzeczpospolita" nr 62, z 14.03.2002.
  9. Żuk P., Home banking - nowa metoda walki o klienta, „Bank" 1997, nr 6.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu