- Autor
- Łęczycki Kazimierz
- Tytuł
- Wybrane funkcje przedsiębiorstw produkcyjnych, handlowych i usługowych prowadzących działalność na obszarach wiejskich
The Chosen of Production, Trade and Service Enterprises Operating on Rural Areas - Źródło
- Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2003, T. 5, z. 1, s. 130-135, bibliogr. 9 poz.
- Słowa kluczowe
- Przedsiębiorstwo produkcyjne, Przedsiębiorstwo handlowe, Przedsiębiorstwo rolne, Przedsiębiorstwo przemysłowe, Wieś
Production enterprise, Commercial enterprises, Agricultural enterprises, Industrial enterprises, Village - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Konsekwencją rozwoju gospodarczego może być między innymi rodzajowa specjalizacja przedsiębiorstw. Jeden ze sposobów ich kategoryzacji wyodrębnia przedsiębiorstwa produkcyjne, handlowe i usługowe. Kluczowym staje się wówczas określenie podstawowych funkcji jakie charakteryzują wyodrębnione rodzaje przedsiębiorstw prowadzących działalność gospodarczą na obszarach wiejskich. (oryg. streszcz.)
The consequence of economical development can be for example: enterprises specialization. One of the ways of categorization isolates: production enterprises, commercial and service. In that case, the most important is to determine basic functions, that characterize those type of enterprises, wich works on country areas. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Bibliografia
- Durlik J. (1992): Organizacja i zarządzanie produkcją, zarys problematyki. PWE, Warszawa, s. 15.
- Mała Encyklopedia Ekonomiczna (1974): PWE, Warszawa, s. 639.
- Mogilnicki E., Iwan B. (1980): Ekonomika i organizacja handlu rolniczego. PWN, Warszawa, s. 194.
- Muhlemann A. P., Oakland J.S., Lockycr K.G. (1997): Zarządzanie, produkcja i usługi. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, s. 99.
- Lichtarski J. [red.], (1995): Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Wyd. AE we Wrocławiu, s. 119.
- Sztucki T. (1995): Promocja, reklama, aktywizacja sprzedaży. Agencja Wyd. Placet, Warszawa, s. 158.
- Szulce H. (1998): Struktury i strategie w handlu. PWE, Warszawa, s. 15.
- Woś A. (1996): Agrobiznes - makroekonomika, tom 1. Wyd. Key Text, Warszawa, s. 18-21.
- Żmija J., Strzelczak L. [red.], (2000): Zarządzanie i marketing w agrobiznesie. Wyd. Czuwajmy, Kraków, s. 47-48.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1508-3535
- Język
- pol