BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Reformat Beata
Tytuł
Kierunki rozwoju dystrybucji dóbr konsumpcyjnych w globalizującym się świecie
Directions of Consumer Goods Development in the World of Globalization
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2004, t. 179, cz. 2, s. 39-43, bibliogr. 6 poz.
Tytuł własny numeru
Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
Słowa kluczowe
Globalizacja gospodarki, Dystrybucja produktu, Dobra konsumpcyjne, Marketing partnerski
Economic globalization, Product distribution, Consumer goods, Partnership marketing
Uwagi
summ.
Abstrakt
Omówiono podstawowe strategie dystrybucji w kontekście globalizacji gospodarki światowej. Ponieważ wszystkim producentom dóbr konsumpcyjnych zależy na efektywnej, skutecznej i długotrwałej współpracy z wielkimi pośrednikami zarówno hurtu jak i detalu, należy przypuszczać, że partnerstwo na analizowanym rynku w warunkach globalizacji stanie się elementem koniecznym w strategii wielu przedsiębiorstw.

The paper presents the basic strategy of distribution in the context of globalization processes in the world. The problem of globalization is discussed in aspect of trends in distribution development on consumer goods market. This market is the fastest developing one. The activity of companies on the foreign markets is more difficult than in the local markets. The global producers present a proactive attitude in their relationships based upon intensive and long term cooperation and domination over the independent intermediary. The cooperation of the company with its distributors can be regarded as an element of its marketing strategy.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Altkorn J., Kramer T. (red.), Leksykon marketingu, PWE, Warszawa 1998, s. 240-241.
  2. Berry L., Relationship Marketing, [w:] Emerging Perspective of Service Marketing, AMA, Chicago 1983.
  3. Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002, s. 23.
  4. Głowacki R., Przedsiębiorstwo na rynku, PWE, Warszawa 1987, s. 181.
  5. Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i s-ka, Warszawa 1994, s. 9.
  6. Żabiński L., Dylematy teorii i metodyka badań orientacji strategicznej marketingu, [w:] idem (red.), Orientacje podmiotów gospodarczych w sektorach rozwojowych i innowacyjnych, materiały konferencyjne РТЕ, Katowice 1999, s. 4-7.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu