- Autor
- Kuśmierz-Gozdalik Urszula
- Tytuł
- Rodzinne gospodarstwa rolne w procesie tworzenia przewag konkurencyjnych
The Familyhomestead in Process of Creating Supremach in Comepetitive - Źródło
- Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2002, T. 4, z. 5, s. 91-94, bibliogr. 4 poz.
- Słowa kluczowe
- Rodzinne gospodarstwo rolne, Zarządzanie gospodarstwem rolnym, Przewaga konkurencyjna
Family farm, Arable farm management, Competitive advantage - Uwagi
- synopsis, summ.
- Abstrakt
- Zdaniem autorki, gospodarstwa rodzinne osiągają na rynku pozycję, której siła decyduje o przewadze konkurencyjnej, natomiast źródła tej przewagi tkwią w: umiejętności nowoczesnego zarządzania, w sprawności alokacji zasobów i ich efektywnym wykorzystaniu, w konkurowaniu przez organizacje, w efektywnym zarządzaniu informacją, wdrażaniu strategii logistycznych, konkurowaniu na bazie przewagi czasowej, realizowaniu strategii marketingu-mix oraz w kolejnych orientacjach rynkowych np. interfuzji.
Logic of family homestead farms work is included in factors which ensure them autonomy and in addictive factors. Conditions for decision processes are made by market prep correlations between price, demand, supply and competition. Family homestead farms reach some status which strength decides about competitive advantage. Advantage sources used until now are not enough nowadays. New ones must be found. They are contained in ability of a modern ménagement, in competition prep organizations, in efficiency of resources allocate and their effective utilization, in effective information menagement, in logistic strategies implement, competition in time advantage, realization marketing-mix strategy and successive market organizations, for example interfusion. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Bibliografia
- Famielec J. (1999): Interfuzja jako nowy etap rynkowy zarządzania przedsiębiorstwami. [W:] Przedsiębiorstwo wobec wyzwań przyszłości. Toruń, 307.
- Gerken G. (1990): Abschied vom Marketing. Econ Verlag, Duesseldorf, Wien, New York, 381.
- Porter M. (1998): Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów. PWE, Warszawa, 140.
- Pietrzak M. (2000): Strategie konkurencji przodujących przedsiębiorstw w sektorze przetwórstwa mleka. SGGW, Warszawa, 22.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1508-3535
- Język
- pol