- Autor
- Łącka Irena
- Tytuł
- Problem różnic kulturowych w tworzeniu aliansów strategicznych
Problem of Cultural Differences in Strategic Alliances - Źródło
- Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2002, T. 4, z. 5, s. 100-104, tab., bibliogr. 6 poz.
- Słowa kluczowe
- Różnice kulturowe, Kultura biznesu, Alianse strategiczne
Cultural differences, Culture of business, Strategic alliances - Uwagi
- synopsis, summ.
- Abstrakt
- Zawieranie sojuszy strategicznych z partnerami zagranicznymi wymaga znajomości choćby podstawowych informacji o istniejących pomiędzy aliantami różnic kulturowych. Okazuje się, że niezrozumienie zachowań i intencji podczas negocjacji, może doprowadzić do ich zerwania. Autorka podkreśliła znacznie znajomości różnic kulturowych w organizowaniu porozumień strategicznych i przedstawiła kulturowe modele zachowań w biznesie. Dalej przedstawiła modele poszczególnych typów kultur, wraz z przykładami krajów, które mogą reprezentować określony typ zachowań i zwyczajów.
Paper presents various cultural models, which can be presented by strategic alliances partners. Particular culture types are featured with different attitude to time, deadlines and schedules as well as social position and professional position of the negotiations. Future alliants should be aware of existing cultural differences and try to adjust them in case of good will in agreement construction. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Bibliografia
- Chlipalski K. (2002): Lot szuka lotniska. Profit, nr 3, 14-16.
- Gesteland R.R. (2000): Różnice kulturowe, a zachowania w biznesie. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 16-18, 131-133.
- Łącka I. (1999): Współdziałanie strategiczne z partnerem zagranicznym jako szansa na usunięcie luki organizacyjnej w sektorze rolno-spożywczym. [W:] Przemiany strukturalne w gospodarce żywnościowej w procesie transformacji. Akademia Rolnicza, Szczecin, 46.
- Łącka I. (2001): Alianse strategiczne. Szansa na rozwój polskich przedsiębiorstw. WEiOGŻ Akademia Rolnicza, Szczecin, 71-72, 167-169.
- Rembelski D., Sieradzki S. (2002): Skrzydła lobbystów. Wprost, nr 14, 30-33.
- Świątek D., Kaniewski A. (2001): Toksyczne partnerstwo. Businessman Magazine, nr 2, 54-56.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1508-3535
- Język
- pol