BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Belniak Anna
Tytuł
Marketing partnerski w erze globalizacji
Marketing Based on Partnership in the Era of Globalization
Źródło
Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie. Prace z zakresu informatyki i zarządzania, 2005, nr 7, s. 19-26, bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Marketing partnerski, Relacje przedsiębiorstwo-konsument, Budowanie lojalności klienta, Globalizacja
Partnership marketing, Enterprise-customer relationship, Cultivation customer loyalty, Globalization
Uwagi
summ.
Abstrakt
Obecnie obserwuje się tendencje przechodzenia przedsiębiorstw od marketingu transakcji do marketingu partnerskiego. Wybór klientów strategicznych, obniżenie kosztów operacyjnych i budowa relacji o wysokiej jakości serwisie, towarach i usługach tworzy podstawę marketingu partnerskiego. Koncepcja ta stanowi teoretyczną podstawę do tworzenia łańcucha partnerstwa nie tylko wewnątrz przedsiębiorstw, ale także w związkach z innymi uczestnikami rynku. Artykuł omawia tworzenie nowych relacji i umacnianie lojalności nabywcy oraz kierunki działań firm działających według zasad marketingu partnerskiego na globalnym rynku.

The article presented here shows current tendencies of many companies such as marketing of transactions and marketing based on partnership among others. Such ideas are known by many companies, which have been running their activities abroad for many years. They allow for new relations and strengthening loyalty of a purchaser. This paper presents so called „customer's loyalty ladder" and the tendencies of performing business activities according to the marketing based on partnership in the age of globalization. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Berry L.L., Relationship Marketing [w:] Payne A., Christopher M., Clark M., Peck H., Relationship Marketing for Competitive Advantage. Winning and Keeping Customers, Butterworth-Heinemann, Oxford 1997.
  2. Konara K., Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1999.
  3. Gronroos C., Relationship Approach to Marketing In Service Contexts: the Marketing and Organisational Behaviour Interface, „Journal of Business Research", 1990, No. 1.
  4. Hartman A., Sifonis J., Kador J., Strategie sukcesu w gospodarce internetowej, Wydawnictwo K.E. Liber s.c., Warszawa 2001.
  5. Szapiro T., Ciemniak R., Internet - nowa strategia firmy, Difin, Warszawa 1999.
  6. Wiktor J. W., Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, Warszawa - Kraków 2001.
  7. Hoffman D. T., Novac T. P., Chatterjee P., Commercial Scenarios for the Web: Opportunities and Challenges. Project 2000: Research Program on Marketing in Computer-Mediated Environments, http://www.ascusc.org/jcmc/voll/issue3/hoffman.html.bak
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1506-2635
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu