- Autor
- Czechowska Iwona Dorota
- Tytuł
- Elementy strategii konkurencji w systemie bankowym
Elements of the Strategy Competition in Banking System. - Źródło
- Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2004, t. 181, s. 173-180
- Tytuł własny numeru
- Członkostwo Polski w Unii Europejskiej - aspekty ekonomiczne i społeczne
- Słowa kluczowe
- Strategia konkurencji, Rynek usług bankowych, Jakość usług, Konkurencja jakościowa
Competition strategy, Banking services market, Quality of services, Quality competition - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Poruszono problem dostosowania sektora bankowego do zmieniających się warunków, w których musi on konkurować z różnymi podmiotami przejmującymi funkcje banków. Wybór odpowiedniej strategii bank-klient umożliwia wzrost konkurencyjności.. Jako jedną z najważniejszych strategii wymienia się jakościową inżynierię wartości, pozwalającą na uzyskanie przewagi konkurencyjnej poprzez wysoką jakość oferowanych usług.
Competition is a characteristic feature of bank systems in the European Union. Banks in aim of maintenance or improvements their competitive positions on market apply different kinds of strategy: competing prices, reduction of costs, quality. Existence of competition causes consequences for customers of bank system, such as: diminishing of prices, introduction of new products, better adapt to needs about of higher quality. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Baka W., Rozwój sektora bankowego w Polsce na tle doświadczeń europejskich, "Bank", 1999, nr 3.
- Büschgen H.E., Przedsiębiorstwo bankowe, cz. 1, Poltext, 1997.
- Canals J., Strategie konkurencyjne w europejskiej bankowości, PWN, Warszawa, 1997.
- Czechowska I.D., Jakościowe aspekty konkurencji bankowej, "Zeszyt Naukowy WSFiL", 2002, nr 2.
- Gray J.L., Harvey T.W., Znaczenie jakości w działalności bankowej, Związek Banków Polskich, Warszawa, 1995.
- Kłopoccy A. i R., Jakość usług a potencjał konkurencyjny banku ,"Bank", 2001, nr 4.
- Köppen von J., Strategie banków w Europie, Ce De Wu, Warszawa, 1999.
- Kotler P., Marketing - analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa, 1994.
- Obłój K., Od monopolu do monopolu, "Businessman", 2000, nr 6.
- Pluta-Olearnik M., Marketing usług bankowych, PWE, Warszawa, 1993.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0208-6018
- Język
- pol