BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Czechowska Iwona Dorota
Tytuł
Elementy strategii konkurencji w systemie bankowym
Elements of the Strategy Competition in Banking System.
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2004, t. 181, s. 173-180
Tytuł własny numeru
Członkostwo Polski w Unii Europejskiej - aspekty ekonomiczne i społeczne
Słowa kluczowe
Strategia konkurencji, Rynek usług bankowych, Jakość usług, Konkurencja jakościowa
Competition strategy, Banking services market, Quality of services, Quality competition
Uwagi
summ.
Abstrakt
Poruszono problem dostosowania sektora bankowego do zmieniających się warunków, w których musi on konkurować z różnymi podmiotami przejmującymi funkcje banków. Wybór odpowiedniej strategii bank-klient umożliwia wzrost konkurencyjności.. Jako jedną z najważniejszych strategii wymienia się jakościową inżynierię wartości, pozwalającą na uzyskanie przewagi konkurencyjnej poprzez wysoką jakość oferowanych usług.

Competition is a characteristic feature of bank systems in the European Union. Banks in aim of maintenance or improvements their competitive positions on market apply different kinds of strategy: competing prices, reduction of costs, quality. Existence of competition causes consequences for customers of bank system, such as: diminishing of prices, introduction of new products, better adapt to needs about of higher quality. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Baka W., Rozwój sektora bankowego w Polsce na tle doświadczeń europejskich, "Bank", 1999, nr 3.
  2. Büschgen H.E., Przedsiębiorstwo bankowe, cz. 1, Poltext, 1997.
  3. Canals J., Strategie konkurencyjne w europejskiej bankowości, PWN, Warszawa, 1997.
  4. Czechowska I.D., Jakościowe aspekty konkurencji bankowej, "Zeszyt Naukowy WSFiL", 2002, nr 2.
  5. Gray J.L., Harvey T.W., Znaczenie jakości w działalności bankowej, Związek Banków Polskich, Warszawa, 1995.
  6. Kłopoccy A. i R., Jakość usług a potencjał konkurencyjny banku ,"Bank", 2001, nr 4.
  7. Köppen von J., Strategie banków w Europie, Ce De Wu, Warszawa, 1999.
  8. Kotler P., Marketing - analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa, 1994.
  9. Obłój K., Od monopolu do monopolu, "Businessman", 2000, nr 6.
  10. Pluta-Olearnik M., Marketing usług bankowych, PWE, Warszawa, 1993.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu