BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kąpa-Kejna Krystyna
Tytuł
Możliwości wykorzystania koncepcji TQM w polskich przedsiębiorstwach jako podstawa integracji z Unią Europejską
Possibility of Utilization of Conception TQM Through Polish Enterprises as Basis of Process of Integration with European Union.
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2004, t. 181, s. 281-285
Tytuł własny numeru
Członkostwo Polski w Unii Europejskiej - aspekty ekonomiczne i społeczne
Słowa kluczowe
Integracja gospodarcza Polski z UE, Przewaga konkurencyjna, Zarządzanie przez jakość, Przedsiębiorczość
Poland's economic integration with the EU, Competitive advantage, Total Quality Management (TQM), Entrepreneurship
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono zasadnicze założenia koncepcji kompleksowego zarządzania jakością (TQM) i jej ewolucję, a także możliwości wykorzystania przez polskie przedsiębiorstwa, zwłaszcza te, które budują swą przewagę konkurencyjną na aktywach niematerialnych i wykorzystaniu zdolności innowacyjnych. Zdaniem autorki, wykorzystanie koncepcji TQM może przyczynić się do zwiększenia konkurencyjności polskich przedsiębiorstw na rynku UE.

Accession of Poland to European Union marks functioning in new conditions of competition for Polish enterprises. Introduction of modern conception of management, and in peculiarity TQM creates chances of appeasement of negative results of integration in first stage and connexions of equivalent relations of competition with European co-partners. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Hamel G., Prahalad C., Przewaga konkurencyjna jutra, Business Press, Warszawa, 1999.
  2. Hammer M., Reinżynieria i jej następstwa, PWN, Warszawa, 1999.
  3. Kąpa-Kejna K., Assumptions and Conditions of Utilising Modern Company Management Concept Elements in Poland, [w:] Social and Economic Problems of Half Service and Company Reform Experience of Poland and China, University of Łódź - Peking University, Łódź, 2001.
  4. Kaplan R.S., Norton D.P., Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategie na działanie, PWN, Warszawa, 2001.
  5. Konkurencyjność przedsiębiorstw - nowe podejście, red. E. Skawińska, PWN, Warszawa-Poznań, 2002.
  6. Martyniak Z., Nowe metody I koncepcje zarządzania, Wyd. AE, Kraków, 2002.
  7. Obłój K., Strategia organizacji. W poszukiwaniu przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa, 1998.
  8. Obłój K., Tworzywo skutecznych strategii, PWE, Warszawa, 2002.
  9. Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy, PWN, Warszawa, 1997.
  10. Porter M., Competitive Strategy, The Free Press, New York, 1980.
  11. Shiba S., Le Management par Percee. Methode HOSHIN, Paris, 1995.
  12. Skrzypek E., Jakość I efektywność, Wyd. UMCS, Lublin, 2002.
  13. Steinbeck H.H., Total Quality Management. Kompleksowe zarządzanie jakością. Doświadczenia praktyczne z IBM Niemcy, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa, 1998.
  14. Wawrzyniak B., Zarządzanie strategiczne. Naukowa fikcja czy praktyka działania?, "Organizacja i Kierowanie", 1993, nr 2.
  15. Wawrzyniak B., Odnawianie przedsiębiorstwa. Na spotkanie XXI wieku, Poltext, Warszawa, 1999.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu