BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wieczorek Iwona
Tytuł
Marketingowe aspekty działalności przedsiębiorstw branży muzycznej wobec perspektywy integracji z Unią Europejską
Marketing Aspects of Activity's Music Market Company's Line in the Face Perspectives of Integration with EU.
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2004, t. 181, s. 287-293
Tytuł własny numeru
Członkostwo Polski w Unii Europejskiej - aspekty ekonomiczne i społeczne
Słowa kluczowe
Strategia marketingowa, Marketing produktu, Rynek muzyczny, Integracja gospodarcza Polski z UE
Marketing strategy, Product marketing, Music market, Poland's economic integration with the EU
Uwagi
summ.
Abstrakt
Artykuł jest poświęcony problematyce funkcjonowania małych i średnich przedsiębiorstw na rynku unijnym. Scharakteryzowano elementy marketingu-mix (produkt, kanał dystrybucji, cena i promocja) specyficzne dla branży muzycznej, wskazując na najistotniejszą rolę podstawowych produktów.

The following text does not even attempt to exhaust the problem expressed in its title. I wish, nonetheless, to communicate the issues influencing the market positioning of Polish companies within the industry being researched, and, taking those conditions into account, verify their developmental capabilities. In my analysis I have utilised results of empirical research. In the European Union, the industry sector of small to medium companies is considered as strategic in nature, due to its characteristics that is, amongst others, creation of new employment. Most companies in the music industry (MSP) base their strategies on a wide assortment of products and services, operating on many markets and offering their merchandise to an extensive range of buyers. Carrying out promotional activity campaigns with a full range of products in mind is therefore the most rational alternative. Quality of products is of greater importance, as well as a wide range and uniqueness; customer service is also seen as significant. Distinctiveness of a particular industry sector has a bearing on the status and level of the changes taking place in the market environment. At present, they should take into account various outcomes of the integration process with the European Union, creating a considerable risk to the sector and, on the other hand, generating competition opportunities on the global market. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Babińska D., Olejnik A., Proces integracji jako uwarunkowanie zachowań podmiotów rynkowych, [w:] Zachowania podmiotów rynkowych a proces integracji Polski z Unią Europejską, red. K. Karcz, Z. Kędzior, Agencja Reklamowa GLORIA, Katowice, 2000.
  2. Małe i średnie przedsiębiorstwa w Unii Europejskiej, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa, 2002.
  3. Wieczorek I., Strategie zróżnicowania produktów przez przedsiębiorstwa, "Studia Kupieckie", 2001, nr 1, 2.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu