BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zarzecki Dariusz
Tytuł
Wycena przedsiębiorstw za pomocą metody wskaźnika cena/zysk
Business Valuation Using Price/Earnings Multiple Method
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Prace Instytutu Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstw, 2000, nr 38, s. 177-185
Słowa kluczowe
Wycena przedsiębiorstwa, Metody wyceny przedsiębiorstwa
Enterprise valuation, Business valuation method
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule przedstawiono jedną z popularnych metod wyceny przedsiębiorstw - metodę wskaźnika cena/zysk. Znana jest ona także w literaturze pod nazwą metoda PE (price-earnings ratio method). Omówiono istotę i użyteczność praktyczną tej metody. Następnie zilustrowano jej zastosowanie na przykładzie wyceny hipotetycznej spółki branży dziewiarskiej nienotowanej na giełdzie i wyceny rzeczywistej spółki meblarskiej.

The Price/Earnings (P/E) multiple is the most widely used of all multiples. Its simplicity makes it an attractive choice in applications ranging from initial public offerings to making judgements on relative value. There are a number of reasons the P/E ratio is used so widely in business valuation. First, it is an intuitively appealing statistic that relates the price paid to current earnings. Second, it is simple to compute for most stocks and is widely available, making comparisons across stocks simple. It must be stated, however, that there is also a wide potential for misuse of the P/E Multiple Method. The article tries to provide theoretical grounds of the method and to describe key practical aspects related to application of the method in a real world.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1232-5821
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu