BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Iwińska-Knop Krystyna
Tytuł
Warunki implementacji partnerskich relacji w kanałach rynku (na przykładzie zarządzania kategoriami)
Conditions of Relationship Management Implementation in Market Channels on the Example of Category Management
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2004, t. 179, cz. 2, s. 55-60, bibliogr. 10 poz.
Tytuł własny numeru
Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
Słowa kluczowe
Strategia marketingowa, Marketing partnerski, Zarządzanie kategorią, Przegląd literatury
Marketing strategy, Partnership marketing, Category Management, Literature review
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule podkreślono rolę marketingu partnerskiego w kontekście przewagi konkurencyjnej i zarządzania kategoriami produktów, czyli "zasadą podziału asortymentu z punktu widzenia finalnego odbiorcy alokowaną w polityce planowania i kontroli przedsiębiorstwa". Implementacja na grunt firmy zarówno koncepcji marketingu partnerskiego jak zarządzania kategoriami wymaga zmiany kultury organizacyjnej w kierunku bilateralnej współpracy zwanej często "dwuczęściowym biznesem".

The purpose of the article is to outline conditions of creating partner relationships i market channels. The analysis was done on an example of category management. Main focus has been placed on organizational aspects as well as common definition of goals and selection of partners. Investments in human (knowledge, competence, commitment) and IT resources an playing a key role. Successful implementation is dependent on a long term co-operation of partners - it cannot be incidental but should be defined as a long lasting partnership.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Behrends C., Handel und Hersteller in Kompetenz-Partnerschaft, "Absatzwirtschaft" 1994, nr 10, s. 108.
  2. Czubała A., Formy partnerstwa w kanałach dystrybucji, [w:] Marketing, przełom wieków, Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2000.
  3. Feld Ch., Category Management im Handel (Arbeitspapier nr 8), Universität zu Köln, Köln 1996, s. 49.
  4. Fonfara K., Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 1999.
  5. Forschung" 1994, Sonderheft 33, s. 10-12.
  6. Frese E. , Werder A., Organisation als strategischer Wettbewerbsfaktor. Organisationsteoretische Analyse gegenwärtiger Umstrukturierungen, "Zeitschrift für Betriebswirtschaftliche Furtak R., Marketing partnerski na rynku usług, PWE, Warszawa 2003.
  7. Kieszkowski J., Zarządzanie relacjami w kanale dystrybucji na rynku dóbr przemysłowych, [w:] Dystrybucja...
  8. Surówka-Marszałek D., Kreowanie wartości w relacjach dostawca-odbiorca na rynkach przemysłowych, [w:] Dystrybucja w marketingowych strategiach przedsiębiorstw, Akademia Ekonomiczna, Kraków 2002.
  9. Tietz B., Der Handelsbetrieb. Grundlagen der Unternehmenspolitik, München 1993, s. 1179.
  10. Weiss M., Czas odwagi, "Handel" 2003, nr 5, s. 16.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu