BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Niemczynowicz Benedykt
Tytuł
Model przedsiębiorstwa menedżerskiego Marrisa
The Managerial Model of the Firm by Marris
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Prace Katedry Mikroekonomii, 1999, nr 4, s. 59-75
Słowa kluczowe
Menedżeryzm, Zarządzanie menedżerskie, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Koncepcja przedsiębiorstwa, Funkcja celu przedsiębiorstwa
Managerialism, Managerial managing, Enterprise management, Enterprise concept, Target function
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule zaprezentowano alternatywny model przedsiębiorstwa menedżerskiego opracowany przez R. Marrisa. Zdaniem Marrisa funkcją celu przedsiębiorstwa menedżerskiego jest maksymalizacja zrównoważonej stopy wzrostu firmy. Tak sformułowana funkcja celu firmy maksymalizuje w określonym stopniu użyteczność menedżerów i akcjonariuszy.

In this article there are presented alternative model of enterprise developed by R. Marris. The firm in the contemporary economy is a composit organisation, which is characterized by separation between owners and menagement. The managers aim at the maximisation of their own utylity, which is a function of the growth of demand for the products of the firm. The owners-shareholders aim at the maximisation of their own utylity which Marris assumes to be a function of the rate of growth of the capital supply. Marris argues that the goal of the firm is the maximisation of the balanced rate of growth of the firm. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1429-2440
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu