BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Buchelt-Nawara Beata (Wydział Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych)
Tytuł
Zarządzanie personelem jako czynnik determinujacy jakość usług medycznych
Personnel Management as a Factor Determining the Quality of Medical Services
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2002, nr 607, s. 45-55, bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Zarządzanie personelem, Opieka zdrowotna, Jakość usług, Rynek usług zdrowotnych, Usługi społeczne niematerialne
Personnel management, Health care, Quality of services, Health care services market, Non-material social services
Uwagi
summ.
Abstrakt
Autorka w pracy przedstawiła rolę jaką pełni proces zarządzania personelem w świadczeniu usługi medycznej o wysokiej jakości. Omówiła istotę i główne cechy usług, oraz zaprezentowała trendy w pomiarze jej wielkości. W zakończeniu przedstawiła rolę personelu w tworzeniu jakości usługi medycznej poprzez dostosowanie procesu zarządzania kadrami do potrzeb funkcjonowania zakładów opieki zdrowotnej.

The author concentrates on presenting the influence of personnel management on the generation of service quality in health care institutions. In the first section of the article, she describes the substance and character of services, the nature of quality in madical services, how it is measured and current research trends, and outlines personnel management. In the paper1s concluding section, the author attempts to elucidate the influence that personnel management in health care institutions has on the quality of the services rendered. In this regadr, account is taken of the division between specialist employees (doctors and other medical personnel) and administrative and ancillary staff. (short original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Dobska M., Dobski P., Marketing usług medycznych, INFOR, Warszawa 1999.
  2. Donabedian A., Explorations in Quality Assessment and Monitoring, The Definitions of Quality Approaches to Its Assessment. Ann Arbor, MI: Health Administration Press 1991, nr 1.
  3. Kotler Ph., Marketing, Gebethner i Ska, Warszawa 1994.
  4. Opolski K., Szemborska E., Sfery zarządzania jakością w służbie zdrowia, "Antidotum" 1997, nr 9.
  5. Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi - Zarys problematyki i metod, Antykwa, Kraków 1998.
  6. Rogoziński K., Usługi rynkowe, Wydawnictwo AE, Poznań 1993.
  7. Stasser S., Lea A., Greenberg A., The Patient Satisfaction Process: Moving Toward a Comprehensive Model, "Medical Care Review" 1993, nr 50.
  8. Stoner J.A.F, Wanker Ch., Kierowanie, PWE, Warszawa 1992.
  9. Turner P.D., Pol L.G., Beyond Patient Satisfaction, "Journal of Health Care Marketing" 1995, nr 15.
  10. Tylor S.A., Cronin Jr. J.J., Modeling Patient Satisfaction and Service Quality, "Journal of Health Care Marketing" 1994, nr 14.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu