BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grzybowska Barbara, Juchniewicz Małgorzata
Tytuł
Skuteczność wprowadzania innowacji produktowych w przedsiębiorstwach przemysłu spożywczego
Efficiency of Introducing New Products' Innovations in Food Industry Companies
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2002, T. 4, z. 6, s. 53-58, tab., bibliogr. 9 poz.
Słowa kluczowe
Przemysł spożywczy, Innowacyjność przedsiębiorstw
Food industry, Enterprise innovation
Uwagi
synopsis, summ.
Abstrakt
Autorki przeprowadziły ocenę skuteczności działań rozwojowych przedsiębiorstw przemysłu spożywczego (branża mleczarska, mięsna, przetwórstwa owocowo-warzywnego i cukiernicza) oraz czynników, które je zwiększają lub ograniczają. Oceny tej dokonały na podstawie trafności rynkowej nowych produktów (rozumianej jako zgodność cech oferowanych w nowych produktach z cechami oczekiwanymi przez rynek) oraz czasu opracowywania i wdrażania nowych produktów na rynek.

This article attempts to evaluate efficiency of development activities of food industry companies and factors, which increase and decrease the efficiency. This evaluation was done on a basis of market accuracy of new products (which one can understand as compliance of new products ' attributes with attributes expected by the market) and time of preparing and introducing new products on the market. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bogdanienko J. (2000): Zmiana warunków funkcjonowania współczesnych firm a zarządzanie procesami innowacyjnymi. [W:] Karaszewski W. (red.) Inwestycje w procesie transformacji gospodarki Polski 1990-1999. UMK, Toruń.
  2. Brzeziński M. (red.). (2001): Zarządzanie innowacjami technicznymi i organizacyjnymi. Difin, Warszawa.
  3. Drucker P. (1992): Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady. PWE, Warszawa.
  4. Festel G. (1999): F+E-Management in innovativen Unternehmen. Management 7-8. Zarządzanie na Świecie, 9.
  5. Grzybowska B., Juchniewicz M., Pasternak K. (2001): The course of product innovation process in a poultry industry company. Economic Science, No 3, 27-35.
  6. Haffer M. (1998): Determinanty strategii nowego produktu polskich przedsiębiorstw przemysłowych. UMK, Toruń.
  7. Pasternak K., Grzybowska B., Strychalska A. (1999): Przesłanki tworzenia i sukcesów rynkowych produktów żywnościowych. Konferencja naukowa nt. Marketing jako element działalności rozwojowej w przedsiębiorstwie. ART, Olsztyn.
  8. Siuta B. (1996): Strategia zarządzania produktem. TNOiK-OPO, Bydgoszcz.
  9. Urban S. (1995): Produkt jako instrument marketingowy w przemyśle mięsnym. Gospodarka Mięsna, 1.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu