BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Głuszek Ewa
Tytuł
Kryzys a kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
Crisis vs Intellectual Capital of Enterprises
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1054, s. 15-24, bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : organizacja a kryzys
Słowa kluczowe
Kapitał intelektualny, Sytuacje kryzysowe, Zarządzanie w kryzysie, Zarządzanie przedsiębiorstwem
Intellectual capital, Crisis situations, Crisis management, Enterprise management
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule przeanalizowano potencjalne przyczyny kryzysów naruszających poszczególne zasoby niematerialne przedsiębiorstwa i skutki, jakie niesie to dla całego kapitału intelektualnego oraz ogólnej kondycji przedsiębiorstwa. Jedna z przyczyn, a mianowicie odejście pracowników z firmy, dotyczy wszystkich zasobów niematerialnych, które składają się na kapitał intelektualny.

In the article sources and results of crisis in the organization and his impact on intangible assets are analyzed. One of the most serious reasons drives to crisis is employees leave. This makes several consequences for all components of intellectual capital and lead to competitive advantage and market value falls. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Dudycz T. (2002), Finansowe narzędzia zarządzania wartością przedsiębiorstwa, AE, Wrocław.
  2. Fombrun Ch.J. (1996), Reputation. Realizing Value from the Corporate Image, Harvard Business School Press, Boston, Massachusetts.
  3. Hall R. (1992), The Strategic Analysis of Intangible Resources, „Strategie Management Journal", vol. 13.
  4. Kay J. (1996), Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa.
  5. Kotarba W. (2001), Zarządzanie wiedzą chronioną w przedsiębiorstwie, ORGMASZ, Warszawa.
  6. Mitroff J., Pearson C. (1998), Zarządzanie sytuacją kryzysową, Business Press, Warszawa.
  7. Nowak E. (red.) (1996), Leksykon rachunkowości, PWN, Warszawa.
  8. Ross J., Roos G., Dragonetti N.C, Edvinsson L. (1997), Intellectual Capital. Navigating the New Business Landscape, MacMillan Business, London.
  9. Skrzypacz B. (1999), Zarządzanie marką a wzrost wartości firmy, [w:] Zarządzanie wartością firmy, red. A. Herman i A. Szablewski, Poltext, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu