BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Hamer Hanna
Tytuł
Warunki innowacyjności
Innovation Conditions
Źródło
Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 2002, T. 4, z. 6, s. 59-63, bibliogr. 6 poz.
Słowa kluczowe
Kształtowanie postawy twórczej, Innowacyjność, Teoria innowacji, Twórcze rozwiązywanie problemów
Developing creative attitude, Innovative character, Innovation theory, Creative solving problems
Uwagi
synopsis, summ.
Abstrakt
Zdaniem autorki, przeszkody w myśleniu twórczym, a zatem i w działaniu innowacyjnym, tkwią zarówno w osobowości, jak i w środowisku społecznym. Szczególnie ważne dla postawy innowacyjnej są takie cechy osobowości jak: aprobata życia, samorozwój, giętkość struktur poznawczych i wewnętrzna sterowność. Autorka omówiła zestaw heurystyk i technik innowacyjnych jak: transformacje, sprzeczności, analiza funkcji, skojarzenia i technika 6 kapeluszy. Zdaniem autorki, warunkiem wykształcenia postawy innowacyjnej jest pokonanie oporu własnego umysłu i otoczenia. Ten zabieg jest konieczny, aby różnica ekonomiczna między Polską a państwami wysokorozwiniętymi nie pogłębiała się.

In the article several obstacles in creative thinking have been presented, coming from consciousness as like as social background. There are very important features for innovation attitude: life acceptation, strong ego, self-development, cognitive structures flexibility and internal locus of control. The author discussed set of heuristics and innovation techniques as: transformations, discrepancies, function analysis, associations, 6. hats technique. There has been stressed that overcoming both mental and social barriers for innovative enterprise is possible although difficult. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Bibliografia
Pokaż
  1. Hamer H. (1998): Rozwój przez wprowadzanie zmian. СЕМ, Warszawa
  2. Matczak A. (1996): Styl poznawczy a efektywność treningu myślenia twórczego. Studia z psychologii t. 7. Wydawnictwa ATK, Warszawa 191-204.
  3. Majaro S. (1988): The creative gap: managing ideas for profit Longman, Edinburgh.
  4. Nęcka E. (2001): Psychologia twórczości. GWP, Gdańsk.
  5. Sternberg R. (red.) (l999):'Handbook of creativity. Cambridge University Press, Cambridge, 392-430.
  6. Strzalecki A. Kot D. (2000): Osobowościowe wymiary twórczej przedsiębiorczości. Przegląd Psychologiczny Tom 43 nr 3, 351-360.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1508-3535
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu