BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Krupski Rafał
Tytuł
Zarządzanie bez celów strategicznych
Management without Strategic Goals
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1054, s. 31-39, bibliogr. 10 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : organizacja a kryzys
Słowa kluczowe
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Zarządzanie strategiczne, Cele przedsiębiorstwa, Strategia przedsiębiorstwa
Enterprise management, Strategic management, Corporate objectives, Corporation strategies
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule zaproponowano, aby sztywne cele strategiczne zastąpić elastycznym wykorzystywaniem okazji. W zmiennych warunkach otoczenia cele nadal stanowią podstawę zarządzania, ale tylko te o mniejszym zasięgu czasowo-przestrzennym, czyli taktyczne i operacyjne. Zasugerowano także przyjęcie następującej definicji strategii: strategia to zdefiniowane pomysły dotyczące innowacji wartości, zdefiniowane okazje, które trzeba wykorzystać, oraz zdefiniowane redundancje zasobów i kompetencji, które trzeba tworzyć ze względu na szanse i zagrożenia.

This article proves that strategic goals unnecessarily stiffen enterprise action in the conditions of increasing environment turbulence. The essence of contemporary companies strategy should be: the policy of taking advantages of chances, creating and taking advantages of resources redundancy, especially informational and relational ones. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bettis R.A., Prahalad C.K., The Dominant Logic: Retrospective and Extension, „Strategic Management Journal", vol.16.
  2. Eisenhardt K.M., Sull D.N. (2001), Strategy as Simple Rules, „Harvard Business Review", January.
  3. Hayes R.H. (1997), Strategische Planung in einer instabilen Welt, „Neue Zuercher Zeitung" nr 171.
  4. Idenburg J.P. (1993), Four Style of Strategy Development, „Long Range Planning" nr 6.
  5. Krupski R. (1999), Teoria chaosu a zarządzanie, „Organizacja i Kierowanie" nr 2 (96).
  6. Krupski R. (2004), Ewolucja poglądów na treść i rolę strategii przedsiębiorstwa, [w:] Krytyczna analiza szkół i kierunków zarządzania strategicznego. Nowe koncepcje zarządzania, red. R. Krupski, WWSZiP, Wałbrzych.
  7. Obłój K. (2002), Tworzywo skutecznych strategii, PWE, Warszawa.
  8. Obłój K. (red.), (2003), Dominująca logika firmy. Strategie polskich liderów, WSPiZ, Warszawa.
  9. Siedlecka U. (2001), Prognozowanie gospodarcze, [w:] Zarządzanie strategiczne. Koncepcje. Metody, red. R. Krupski, AE, Wrocław.
  10. Skat-Rordam P. (2001), Zmiany decyzji strategicznych. Wykorzystywanie okazji rynkowych do rozwoju przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu