BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Stankiewicz Janina
Tytuł
Decyzje jednostkowe i grupowe : Działania w sytuacji kryzysu
Individual and Group Decisions : Actions in Situations of their Crisis
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1054, s. 55-60, bibliogr. 12 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : organizacja a kryzys
Słowa kluczowe
Zarządzanie w kryzysie, Sytuacje kryzysowe, Pracownicy w przedsiębiorstwie, Podejmowanie decyzji, Psychologia decyzji, Psychologia jednostki, Psychologia grupy
Crisis management, Crisis situations, Employees in enterprise, Decision making, Decision psychology, Individual psychology, Group psychology
Uwagi
summ.
Abstrakt
W pierwszej części artykułu rozważono podejmowanie decyzji indywidualnych celem uniknięcia kryzysu. W decyzjach jednostkowych, aby uniknąć kryzysu decyzji, pożądane jest preferowanie stylów logicznego i intuicyjnego. W części drugiej omówiono postępowanie w obliczu kryzysu decyzji grupowych z uwzględnieniem wpływu mniejszości.

There were showed actions of individuals during making individual decisions, that limit crisis' experience, especially preferring logic and intuition styles. There were presented actions in visage of crisis of group decisions, stressing the role of influence of minority. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Arnold J., Cooper C.L., Robertson J.T. (1998), Work Psychology, Pearson Education Limited.
  2. Bray R.M, Johnson D., Chilistrom J.T. jr. (1982), Social Influence by Group Members with Minority Opinions, [w:] A Comparison of Hollander and Moscovia, „Journal of Personality and Social Psychology", nr 43.
  3. De Witt C. Dearborn, Simon H.A. (1958), Selective Perception, [w:] A Note on the Departmental Identification of Executives, „Sociometry" vol. 21, nr 2.
  4. Domachowski W. (2000), Przewodnik po psychologii społecznej, PWN, Warszawa.
  5. Hollander E.P. (1964), Leaders, Groups and Influence, Oxford University, New York.
  6. Irving J.L. (1972), Victims of Group Thinking, Moughton Mifllin, Boston.
  7. Moscovici S. (1976), Social Influence and Social Change, Academic Press, London.
  8. Nioche J.P., Ghertman M, Laroche H. (1995), Decyzje w zarządzaniu firmą Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa.
  9. Nemeth C. (1986), Differential contribution of majority and minority influence, „Psychological Review", nr 93.
  10. Smith P.B. (1995), Social Influence Processes, [w:] Social Psychology, red. M. Argyle, A.M. Coleman, Longman, London.
  11. Stankiewicz J. (1996), Socjologia organizacji, Wydawnictwo WSI, Zielona Góra.
  12. Zajonc R B. (1965), Social Facilitation, „Science" nr 149.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu