BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Barczak Beata (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Metodyka budowy strategii informacyjnej
A Methodology for Constructing an Information Strategy
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2004, nr 652, s. 67-81, bibliogr. 17 poz.
Słowa kluczowe
System informacyjny, Strategia informacyjna, Instytucje finansowe
Information system, Information strategy, Financial institutions
Uwagi
summ.
Abstrakt
Zadaniem artykułu jest opracowanie metodyki określania strategii informacyjnej przedsiębiorstwa, ze wskazaniem jej budowy i implementacji. W pierwszej części pracy przedstawiono zakres strategii informacyjnej, cele i budowę systemu informacyjnego, oraz zasady, procedury i uwarunkowania tworzenia strategii. W drugiej części omówiono zagadnienia tworzenia i wprowadzania strategii informacyjnej oraz strategii wykorzystania techniki informacyjnej do tworzenia systemów informacyjnych.

This article presents the problem of formulating an information strategy in the context of its relationship to the strategy for company operations and the information system. The article presents the implications and benefits of developing an information strategy, and identifies the limitations associated with this process. In particular, the author draws attention to the difference between information strategy (JS) and information technology (IT),and describes the strategic role of information techniques in the firm. The purpose of the article is to develop a method for formulating a company information strategy and present the principles for its construction and implementation. The author presents the scope of an information strategy, the goals and construction of the information strategy, as well as rules, procedures and conditions for creating a strategy. In particular, the article draws attention to the issue of creating and introducing an information strategy as well as a strategy for using informational techniques to create information systems. One of the main issues addressed in the article is the justification of the need for a strategic view of informational techniques as tools for change and for gaining competitive advantage. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Boar B.H. [1997], Strategic Thinking for Information Technology, New York.
  2. The Corporation of the Information Technology and Organizational Transformation [1991], M.S. Scott Morton (ed.), Oxford University Press, New York-Oxford.
  3. Czekaj J., Martyniak Z. [1998], Metodyka zarządzania strategicznego informacją w przedsiębiorstwie [w:] Nowe metody organizacji i zarządzania, pod, red. Z. Martyniaka, AE w Krakowie, Kraków.
  4. Davenport T.H. [1997], Information Ecology, Oxford University, New York-Oxford.
  5. Duxbury E.E., Kuraś M. [1995], Potrzeba strategicznych zastosowań techniki, The Critical Strategie Resources. Oxfrod University Press, New York-Oxford.
  6. Eilis J., Williams D. [1997], Strategia przedsiębiorstwa a analiza finansowa, FRR, Warszawa.
  7. Flakiewicz W. [2002], Systemy informacyjne w zarządzaniu. Uwarunkowania, technologie, rodzaje, C.H. Beck, Warszawa.
  8. Frenzel C.W. [1992], Management of Information Technology, Boyd & Fraser Publ. Co., Boston, Ma.
  9. Hammer M.,Champy J. [1994],Reengineering the Corporation, "Informatyka", nr 8.
  10. Kaplan R.S., Cooper R. [2000], Zarządzanie kosztami i efektywnością, Dom Wydawniczy ABC, Kraków.
  11. Kuraś M. [1997], Strategiczna zmiana organizacyjna jako efekt zastosowania TI [w:] Informatyka stosowana, VI Konferencja Klubu Użytkowników Systemu Progress, Kazimierz Dolny.
  12. Kuraś M., Zając A. [1998], Strategia informacyjna organizacji [w:] Materiały z Konferencji: Informatyk Zakładowy, "Informatyka Stosowana", nr 3,
  13. Minlzberg H.,Quinn J.B. [1991], The Strategy Process. Concepts. Contexts. Cases. 2nd ed.. Englewood Cliffs, Prentice Hall, N.1.
  14. Penc J. [1997], Strategiczne czynniki sukcesu, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", nr 6.
  15. Pilawski B. [2002], Pierwszeństwo informacji, służebność informatyki, CXO Magazyn Kadry Zarządzającej.
  16. Porter M.E., Millar V.E. [1985], How Information Technology gives You Competitive Advantage, "Harvard Business Review", nr 2.
  17. Ryznar Z. [2001], Nieodzowny dostęp do informacji, CXO Magazyn Kadry Zarządzającej.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu