BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Prudzienica Jerzy, Prudzienica Jakub
Tytuł
Budowa syntetycznych miar atrakcyjności inwestycyjnej regionów turystycznych
Construction of Synthetic Measures of Investment Attractiveness of Tourist Regions
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1999, nr 839, s. 78-92, bibliogr. 6 poz.
Słowa kluczowe
Turystyka, Gospodarka turystyczna, Polityka inwestycyjna, Atrakcyjność inwestycyjna, Miary konkurencyjności gospodarki, Region turystyczny
Tourism, Touristic economy, Investment policy, Investing attractiveness, Economic competitiveness measure, Tourist region
Uwagi
summ.
Abstrakt
Autor wyjaśnia koncepcję miar syntetycznych, omawia tok postępowania w budowie miar, procedurę obliczeń oraz przykładowe wyniki obliczeń w województwie jeleniogórskim.

The administrative reform in Poland which increased the independence of local authorities will stimulate local initiatives aimed at improving the living standards of local communities. An important range of these initiatives is economic development, founded on the components of regional structure. For various (e.g. historic, political, or social) reasons, the structure of these componets is spatially diverse. Determination of these components and measurin their weight against the backgroung of surrounding self-government units may be the basis of creating the local development strategy and policies to utilise the most favourable economic functions. Among these functions a more and more significant role is played by Polish tourist industry. The choice of development strategy based on tourist industry may be supported studies examining the position on the ranking list, detrmined by a distance from the benchmark. For the districs and provincial authorities, the results of such studies may be a tool for selection of perspective development regions, characterised by favourable conditions for venture capital. For the local authorities, the results of such studies may be a tool for the choice of marketing instruments to be used in capital market. The paper gives a methodological suggestion to be widely used and to make constant control of efficiency of the local authorities against their competitors background. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu