BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Nawrocka Elżbieta
Tytuł
Percepcja regionu przez turystów (na przykładzie badań regionu sudeckiego)
Tourists' Perception of a Region - on the Example of the Sudeten Rregion
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1999, nr 839, s. 23-31, bibliogr. 3 poz.
Słowa kluczowe
Turystyka, Gospodarka turystyczna, Oferta turystyczna, Region turystyczny, Promocja usług turystycznych
Tourism, Touristic economy, Touring offer, Tourist region, Promotion of tourist services
Uwagi
summ.
Abstrakt
Scharakteryzowano istotę pojęć percepcja, wizerunek i tożsamość regionu. Omówiono badanie percepcji turystów, czyli postrzeganie regionu przez turystów oraz jego znaczenia.

The paper presents a suggestion of the methodology of deep analysis of tourist offer perception on the basis of the results of a survey conducted within a defined Sudeten region (with consideration of their importance). The successive stages of perception study are shown in illustrations 1 & 2. The study involved the use of a questionnaire that included a specific set of 18 qualities (III. 1). In order to obtain a full picture of tourists' perception it is necessary to conduct a comparative study of the given region and the regions considered competitive. The study should include 11 qualities which are regarded as important for tourists. An example of tourists' perception is shown in illustration 2. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu