BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jedlińska Maja
Tytuł
Zastosowanie reguły STP (segmentacja, celowanie, pozycjonowanie) w działających w Polsce przedsiębiorstwach turystycznych
Application of the STP (Segmenting, Targeting, Positioning) Formula in the Existing Tourist Enterprises in Poland
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1999, nr 839, s. 32-47, bibliogr. 17 poz.
Słowa kluczowe
Turystyka, Gospodarka turystyczna, Marketing turystyczny, Oferta turystyczna, Przedsiębiorstwo turystyczne, Zarządzanie strategiczne
Tourism, Touristic economy, Tourism marketing, Touring offer, Tourist enterprises, Strategic management
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule omówiono istotę zasady STP (segmentacji, celowania i pozycjonowania) w ujęciu teoretycznym oraz scharakteryzowano przykłady wykorzystania reguły STP w praktyce przedsiębiorstw turystycznych w Polsce.

The core of the modern strategic marketing may be considered to be the STP marketing. It is essentially dividing the customers into possibly homogeneous groups, then looking among these groups for those whose needs are the most compatible with on enterprise's offer, and finally trying to stand out in the customers' eyes, offering them just what they are looking for. The theoretical knowledge of this formula is quite extensive; the problem is to put it into practice, and this concerns also tourist enterprises. This paper presents examples of utilising this knowledge in tourist agencies and hotels. It also discusses the socio-economic barriers to its widespread implementation in the Polish tourist industry. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu