BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Tkaczyk Jolanta
Tytuł
Rola symboli w zachowaniach konsumenckich a wyzwania Nowej Gospodarki
The Role of Symbols in Consumer Behaviour in View of the New Economy Challenges
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2004, t. 179, cz. 2, s. 189-194, bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
Słowa kluczowe
Nowa Gospodarka, Marketing, Kultura organizacji, Zachowania konsumenta
New Economy, Marketing, Corporate culture, Consumer behaviour
Uwagi
summ.
Abstrakt
Autorka zauważa, iż Nowa Gospodarka powoduje zmianę struktury produktów, zmianę sposobów komunikowania się i zdobywania informacji, a także zmianę kanałów dystrybucji produktów i usług. Jednak podstawowe znaczenia, które są przekazywane przez produkty, nie ulegają zmianom, gdyż symbole, o których mowa w tym artykule, trwają jako istotny element kultury oraz mają wpływ na nasze symboliczne zachowania (np. obdarowywanie się prezentami z różnych okazji).

The efficient communication between the enterprise and its environment made through the product consists in the proper use of symbols and their transfer to the product image and its attributes. Structural changes, which have occurred in the business activity due to the implementation of modern technologies in the field of communication and data processing on a wider scale, also resulted in other changes regarding mentality and perception of the world by the information society. The New Economy challenges, for example wide and fast access to information or new media of mass communication, pose doubts and questions: does the New Economy gives birth to a New Consumer? Does the existence of new media change functioning of traditional symbols diametrically? (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Belk R. W., Gift giving behavior, "Research Marketing" 1979, Vol. 2, s. 96.
  2. Crane D. , Reward systems in Art, Science and Religion, "The Production of Culture" 1976, s. 57-72.
  3. Hirschman E. C., The creation of product symbolism, "Advances in Consumer Research 1986, Vol. 13, s. 327-331.
  4. Hofstede G., Kultury i organizacje, PWE, Warszawa 2000, s. 43.
  5. Kozerski K., Dochodowe e-Boże Narodzenie, http://www.cxo.pl/news/49202.html.
  6. Lévi-Strauss C., Das wilde Denken, Frankfurt am Main 1968. Levy S. J., Symbols for sale, "Harvard Business Review" 1959, No. 37, s. 117-124.
  7. Mauss M., Die Gabe, Suhrkamp Verlag, Frankfurt am Main 1954.
  8. Schwartz B., Social psychology of the gift, "American Journal of Sociology" 1967, No. 73, s. 1-11.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu