BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ziębicki Bernard (Wydział Zarządzania)
Tytuł
Counselling pracowniczy jako nowoczesna metoda doskonalenia potencjału kadrowego w przedsiębiorstwie
Employee Counselling as a Modern Method of Raising Staff Potential in the Enterprise
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2004, nr 648, s. 65-75, bibliogr. 10 poz.
Słowa kluczowe
Proces kadrowy w przedsiębiorstwie, Counselling
Personnel process, Counselling
Uwagi
summ.
Abstrakt
W pracy zaprezentowano istotę counsellingu pracowniczego, oraz opisano sytuacje w których można zastosować tę metodę. Następnie scharakteryzowano podstawowe związki między counsellingiem pracowniczym a coachingiem i mentoringiem. W ostatniej części artykułu opisano wdrożenie counsellingu w urzędzie pocztowym w Wielkiej Brytanii.

The article presents the essence of employee Counselling and describes a situation in which counselling is applied. Further, the article presents the development of the Counselling approach and presents the substance of social counselling. The author discusses the stages for implementing counselling and identifies the traits desired of a counsellor. He presents the substance of using FOSA techniques in the counselling process and describes the basic relationships between employee counselling, coaching and mentoring. In the last section, the author offers a description of the implementation of counselling at the Post Office in Great Britain. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
dostęp tylko z terenu Kampusu UEK
Bibliografia
Pokaż
  1. Atkinson W. [2001], Investments, Not Costs, „Textile World", nr 151 (5).
  2. Conway C. [1995], Mentoring Managers in Organisation, „Equal Opportunities International", nr 3-4.
  3. Deblieux M. [1994], The Challenge and Value of Documenting Performance, „HR Focus", nr 3 (73).
  4. Gerstein L.H., Bayer G.A. [1991], Counseling and Bystander-Equity Model of Supervisory Helping Behavior: Directions for EAP Research, „Journal of Counseling and Development", nr 69 (3).
  5. Gerstein L., Sturmer P. [1993], A Taoist Paradigm of EAP Consultation, „Journal of Counseling & Development", November/December, nr 73.
  6. Hosie T.W., West J.D., Mackey J.A. [1993], Employment and Roles of Counselors in Employee Assistance Programs, „Journal of Counseling and Development", nr 71 (3).
  7. Masi D. A. [1992], The AM A Handbook for Developing Employee Assistance and Counseling Programs, A MACOM Books, New York.
  8. Minter R.L., Thomas E.G. [2000], Employee Development Through Coaching, Mentoring and Counseling: A Multidimensional Approach, „Review of Business", Summer.
  9. Parsloe E., Wray M. [2002], Trener i mentor. Udział coachingu i mentoringu w doskonaleniu procesu uczenia się, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  10. Tehrani N. [1998], Counselling in the Workplace: the Organizational Counsellor, „Counselling Psychology Quarterly", nr l (11).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu