BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Nestorowicz Renata
Tytuł
E-learning i szkolenia tradycyjne - usługi komplementarne czy substytucyjne?
E-learning and Conventional Training - Substitute or Complementary Service?
Źródło
Acta Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica, 2004, t. 179, cz. 2, s. 259-265, bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym
Słowa kluczowe
Potencjał rozwojowy, Zdalne nauczanie, Szkolenie pracowników, Komputerowe wspomaganie dydaktyki, Nauka, Technologia informacyjna, Badania marketingowe
Development potential, e-learning, Manpower training, Information technology in teaching, Science, Information Technology (IT), Marketing research
Uwagi
summ.
Abstrakt
Artykuł jest próbą udzielenia odpowiedzi, w jakim zakresie nauczanie elektroniczne jest usługą komplementarną, a w jakim substytucyjną wobec nauczania tradycyjnego. Rozważania te zostały zilustrowane wynikami badań przeprowadzonych wśród podmiotów kształtujących zarówno popyt, jak i podaż na rynku szkoleń w Polsce (firmy, które wdrożyły, wdrażają lub chcą wdrożyć rozwiązania e-learningowe; potencjalni uczestnicy szkoleń; firmy szkoleniowe). Wyniki badań zostały ponadto uzupełnione o zgromadzone ze źródeł wtórnych opinie przedstawicieli firm dostarczających rozwiązania e-learningowe.

One of the ways of deepening and updating employees' knowledge is e-learning. It can be applied as an independent training method, as a support for traditional methods or/and a technique of updating knowledge. According to the context, e-learning can be treated as a substitute or complementary service in comparison with conventional training. E-learning's role is not to replace the traditional education methods, but rather to enrich them, supplement and increase their effectiveness. Supplementing traditional trainings with electronic methods (blended learning) unites the benefits of both methods and provides the best results. This method of training has the most development potential for the coming years.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. E-learning wspiera szkolenia masowe, "Teleinfo" 2003, nr 4, s. 14.
  2. E-learning wspiera szkolenia masowe, "Teleinfo" 2003, nr 4, s. 15.
  3. Frańczak H., Trening w sieci, "Businessman" 2001, nr 7, s. 115 oraz E-learning na świecie, "Teleinfo" 2003, nr 18, s. 11.
  4. Hendler A., Recepta na wiedzę, "Businessman" 2002, nr 8, s. 85.
  5. Muszyński M., Bez klasycznej tablicy, "Personel", 1-31.07.2003, s. 120.
  6. Nichols M., A theory for eLearning, "Educational Technology & Society" 2003, Vol. 6, No. 2, s. 1-10.
  7. Rypson P., E-learning krok po kroku (www.mindworx.com.pl).
  8. Teluk T., Barierą jest jakość łączy, "Teleinfo" 2003, nr 18, s. 10.
  9. Tenger B., Online-Lernen ist 20 Prozent effektiver, "Personalwirtschaft" 2001, H. l, s. 42.
  10. Wodecki A., Strategia telenauczania, "Teleinfo" 2003, nr 18, s. 1.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-6018
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu