BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sobczak Elżbieta
Tytuł
Wpływ procesów globalizacji na konkurencyjność międzynarodową przedsiębiorstwa
The Influence of Globalistion Processes on International Competitiveness of an Enterprise
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Gospodarka a Środowisko (2), 2004, nr 1043, s. 60-67, bibliogr. 11 poz.
Tytuł własny numeru
Konkurencyjność regionów i przedsiębiorstw
Słowa kluczowe
Konkurencyjność międzynarodowa, Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Globalizacja gospodarki
International competitiveness, Enterprise competitiveness, Economic globalization
Uwagi
streszcz., summ..
Abstrakt
W opracowaniu poddano analizie wpływ procesów globalizacji na konkurencyjność międzynarodową przedsiębiorstwa. Zestawiono cechy charakterystyczne globalizacji oraz ich wpływ na funkcjonowanie i konkurencyjność przedsiębiorstwa. Podjęto również problematykę stymulującej roli działań prowadzonych w ramach marketingu międzynarodowego.(streszcz.oryg.)

The progressing globalisation processes result in many changes in the functioning of the world economy, particular national economies, as well as enterprises. Such processes bring about both advantages and threats for further development that is why they require adjustment towards changing outside conditions. In the hereby study the influence of globalisation processes on international competitiveness of an enterprise was analysed. The paper also discusses the issues of the stimulating role of activities conducted within the framework of international marketing. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Adamkiewicz H.G., Produktywność jako czynnik wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw w perspektywie integracji z Unią Europejską, [w:] Strategie wzrostu produktywności firmy, red. A. Stabryła, Wyd. AE w Krakowie, Kraków 2000.
  2. Biznes międzynarodowy - obszary decyzji strategicznych, red. M.K. Nowa-kowski, Wyd. Key Тех, Warszawa 2000.
  3. Douglas S.P., Craig C.S, Configurai Advantage in Global Market, „Journal of International Marketing", 8, 1/ 2000.
  4. Globalizacja. Mechanizmy i wyzwania, red. B. Liberska, PWE, Warszawa 2002.
  5. Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1998.
  6. Stonehouse G. i in., Globalizacja, strategia i zarządzanie, Feiberg S JA, Warszawa 2001.
  7. Smid W., Marketing pod presją globalizacji, Placet, Warszawa 2002.
  8. Terpstra V., International Marketing, The Dryden Press, Chicago 1985.
  9. Yip G.S., Strategia globalna. Światowa przewaga konkurencyjna, PWE, Warszawa 1996.
  10. Zajączkowska-Jakimiak S., Wiedza i technologia w erze globalizacji, [w:] Globalizacja. Mechanizmy i wyzwania, red. B. Liberska, PWE, Warszawa 2002.
  11. Zorska A., Ku globalizacjil Przemiany w korporacjach transnarodowych i w gospodarce światowej, PWN, Warszawa 1998.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
1732-0690
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu