BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Penc Józef
Tytuł
Zarządzanie a konkurencyjność firmy
Management and a Firm Competetiveness
Źródło
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Warszawie, 2000, z. 7, s. 5-20
Słowa kluczowe
Konkurencyjność przedsiębiorstwa, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Zarządzanie marketingowe, Zarządzanie strategiczne, Zarządzanie jakością, Innowacyjność
Enterprise competitiveness, Enterprise management, Marketing management, Strategic management, Quality management, Innovative character
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedmiotem artykułu jest znaczenie konkurencji w nowym stylu zarządzania przedsiębiorstwem. Autor omówił istotę zdrowej konkurencji oraz czynniki sukcesu współczesnego przedsiębiorstwa takie jak: wysoka jakość, aktywny marketing i efektywne innowacje.

In order to adapt and remain competitive on an ever changing market, companies must constantly improve their management, their performance, as well as forms of marketing and still obey the binding rules of the economy. There are two ways to become more competitive: by lowering and costs or offering customers higher value. Both ways may prove effective since all actions undertaken in order to reduce costs (exploiting own reserves, reducing production, investments and organisational transformation) and interase the value (outsourcing, improving the quality of goods, innovaing, better marketing) also improve internal enterpreneuralism and result in higher productivity and better market position. The choice of now to better an enterprise's competitiveness depends on the success of critical factors that ensure better results in the form of a customer satisfaction. Such factors are constantly changing: thus a company must change and improve constinually. It must always educate and raise its efficiency in order to better serve its surrounding and simultaneously look after itself. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1427-3500
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu