BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wojciechowski Tadeusz
Tytuł
Marketing dóbr produkcyjnych - wyniki badań
Marketing of Production Goods - Results of Research
Źródło
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Warszawie, 2000, z. 7, s. 80-102
Słowa kluczowe
Rynek dóbr przemysłowych, Marketing przemysłowy, Marketing-mix, Strategia marketingowa, Badanie rynku, Marketing zakupów
Industrial goods market, Industrial marketing, Marketing-mix, Marketing strategy, Market research, Buyer marketing
Uwagi
summ.
Abstrakt
W latach 1998-1999 autor realizował projekt badawczy pt. "Marketing na rynku dóbr produkcynych", którego celem było zbadanie, przeanalizowanie, a następnie teoretyczne uogólnienie i uzupełnienie zakresu i metod stosowania marketingu przez przedsiębiorstwa działające na rynku dóbr produkcyjnych w Polsce. W artykule autor przedstawił wyniki badań tego projektu, scharakteryzował m.in. badane przedsiębiorstwa, stosowane instrumenty promocji i strategie marketingowe, wykorzystywane kanały dystrybucji i marketingowe strategie zakupów.

In 1998 and 1999, the author carried out research (as an individual project financed by the State Committee of Scientific Research) on the range and instruments of the marketing of Polish manufacturers producing and trading consumer goods. The research covered - in the form of questionnaires and interviews - 88 enterprises of different sizes. Production and selling marketing techniques, as well as production goods marketing (purchasing marketing), together with production goods marketing, i.e. industrial marketing, were analysed. The article presents the research results, answering such questions as what promotional instruments are used by enterprises manufacturing and trading production tools, what distribution channels are being choses, are marketing strategies being developed and what are these strategies' objectives, what factors are taken into consideration when finding suppliers and how is this choice made? The research results are applied in a monograph, a course book, summarising the research and entitled "The Marketing of Production Goods", to be published in the first quarter of 2000. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1427-3500
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu