BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Białecki Klemens
Tytuł
Polska terminologia marketingu (zarys problemu)
Polish Marketing Terminology (an Outline of the Problem)
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 1, s. 32-43
Słowa kluczowe
Marketing, Terminologia naukowa, Terminologia specjalistyczna, Służby marketingowe, Materiały konferencyjne
Marketing, Terminology of science, Terminology, Marketing services departments, Conference materials
Uwagi
summ.
Abstrakt
Koncepcja marketingu powstała w Stanach Zjednoczonych. Jeszcze na początku lat sześćdziesiątych nie wykładano jej w żadnej uczelni brytyjskiej. Rozwój praktyki marketingu w USA szedł w parze z rozwojem jego teorii. W Polsce teoria marketingu była niestosowana. Dopiero na początku lat siedemdziesiątych wprowadzono marketing do programów studiów na Wydziale Handlu Zagranicznego SGPiS (obecnie SGH). Terminologię zapożyczono głównie ze wzorów amerykańskich. Dopiero po 1989 roku nastąpił ogromny rozwój marketingu wraz z powstaniem i szybkim rozwojem gospodarki rynkowej.

Marketing concept first developed in the USA in the beginning of XX century was based on American economic and business structure, somewhat different from economic and business structure of Continental Europe. These differences are the reason of many misunderstandings in translations of American terms into European languages. This concerns Polish language as well. After 1989, transformation processes in the Polish economy generated a substantial demand for marketing expertise. (short original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu