BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bednarska-Olejniczak Dorota
Tytuł
Total Quality Management i ISO 9000 - analiza doskonalenia jakości w usługach bankowych
Total Quality Management and ISO 9000 - Analysis of Improve Quality of Bank Services
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 1999, nr 844, s. 118-125
Słowa kluczowe
Zarządzanie przez jakość, Normy ISO 9000, Jakość usług, Usługi bankowe
Total Quality Management (TQM), ISO 9000, Quality of services, Banking services
Abstrakt
W artykule omówiono dwa sformalizowane programy jakości: TQM - kompleksowe zarządzanie jakością, przy czym jakość jest rozumiana jako zespół własności, które wpływają na zdolność wyrobu lub usługi do zaspokajania potrzeb użytkowników i Normy serii ISO 9000 - uporządkowane w skali międzynarodowej normy dotyczące zapewnienia jakości. Zasygnalizowano również istnienie QACC (Quality Analysis Cost Control) - procesu koncentrującego się na rzeczywistej redukcji kosztów związanych z niską jakością, dodatkową kontrolą, dodatkową obsługą klientów.

In this article discuss two quality programs: TQM and ISO 9000 standards. Indicate existence of QACC (Quality Analysis Cost Control) - process which concentrates on real costs reduction connected with low quality, additional control and additional clients service.(MP)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu