BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Karaś Mirosław
Tytuł
Czynniki wpływające na dostrzeganie i wdrażanie przedsiębiorczych szans
Factor Influencing Perception and Exploitation Entrepreneurial Opportunities
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1045, s. 67-74, bibliogr. 12 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : zmiana a innowacyjność organizacji
Słowa kluczowe
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Przedsiębiorczość, Innowacyjność przedsiębiorstw
Enterprise management, Entrepreneurship, Enterprise innovation
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawiono czynniki wpływające na spostrzeganie i wdrażanie szans. Omówiono główne zagadnienia z zakresu przedsiębiorczości rozumianej jako spostrzeganie i wdrażanie szans, zwracając uwagę na mechanizmy rynkowe związane z występowaniem szans.

This paper contains review of concepts of entrepreneurship defined as opportunity discovering and exploitation, particularly factors influencing discovering and exploitation of opportunities. There are presented connections between opportunities and market equilibrium/disequilibrium, and relations between factors and opportunity discovering and exploitation.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Ardichvili A., Cardozo R. (2000), A Model of Entrepreneurial Opportunity Process, "Journal of Enterprising Culture", nr 2 (8).
  2. Ardichvili A., Cardozo R., Ray S. (2003), A Theory of Entrepreneurial Opportunity Identification and Development, "Journal of Business Venturing", nr 1 (18).
  3. Bratnicki M. (2002), Przedsiębiorczość i przedsiębiorcy współczesnych organizacji, AE, Katowice.
  4. Cooper A.C., Markman G.D., Niss G. (2000), The Evolution of the Field of Entreprenenrship, [w:] G.D. Meyer, K. A. Heppard (red.), Entreprenenrship as Strategy. Competing on the Entrepreneurial Edge,Thousand Oaks.
  5. Eckhardt J.T., Shane S. (2003), Opportunities and Entreprenenrship, "Journal of Management", nr 29.
  6. Hayek F.A. (1945), The Use of Knowledge in Society, "The American Economic Review", nr 4 (35).
  7. Kirzner I. (1979), Perception, Opportunity and Profit. Studies in Theory of Entreprenenrship, The University of Chicago Press, Chicago.
  8. Kirzner I. (1997), Entrepreneurial Discovery and the Competitive Market Process: An Austrian Approach, "Journal of Economic Literature", vol. 35, marzec.
  9. Schumpeter J. (1960), Teoria rozwoju gospodarczego, PWN, Warszawa.
  10. Shane S. (2003), A General Theory of Entreprenenrship. The Individual-Opportunity Nexus, Cheltenham.
  11. Shane S., Venkataraman S. (2000), The Promise of Entrepreneurship as a Field of Research, "Academy of Management Review", nr l (25).
  12. Venkataraman S. (1997), The Distinctive Domain of Entreprenenrship Research, [w:] J. Katz (red.), Advances in Entreprenenrship, Firm Emergence, and Growth, vol. 3, JAI Press, Greenwitch.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu