BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pomykalska Bożyna, Pomykalski Przemysław
Tytuł
Zmiany przesłanką tworzenia potencjału rozwoju przedsiębiorstwa
Changes Enabling the Creation of Business Potential
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1045, s. 124-134, bibliogr. 16 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : zmiana a innowacyjność organizacji
Słowa kluczowe
Zarządzanie zmianami, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Strategia rozwoju przedsiębiorstwa, Planowanie strategiczne, Gospodarka regionalna
Change management, Enterprise management, Company development strategy, Strategic planning, Regional economy
Uwagi
summ.
Abstrakt
Autorzy rozważają, jak zmiany w kontekście narastającej globalizacji rynków kapitałowych, mogą stać się przesłanką tworzenia potencjału rozwoju przedsiębiorstwa. Omówiono zmiany w biznesie i w aktywach przedsiębiorstwa, zidentyfikowano zmiany w procesie planowania strategicznego oraz zmiany postrzegane w regionie działania przedsiębiorstwa.

The paper describes changes as a source for the creation of business potential. The views are presented on the basis of changes in assets.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Acharya Sh. (2000), Asset Management. Equities Demystified, Seria Wiley Finance, John Wiley & Sons, Ltd., London.
  2. Batey P.W.J., Friedrich P. (2000), Regional Competition, Springer, New York.
  3. Gompers P.A., Lerner J. (2001), The Money of Invention, How Venture Capital Creates New Wealth, Harvard Business School Press, Boston, Massachusetts.
  4. Graham J.R., Harvey C.R. (2001), The Theory and Practice of Corporate Finance: Evidence From the Field, "Journal of Financial Economics 60".
  5. Grupa Lizbońska (1996), Granice konkurencji, Eur management, Poltext, Warszawa.
  6. Karlof B., Lundgren K., Froment M. E. (2001), Benchlearning, John Wiley & Sons, Ltd., New York.
  7. Kreikebaum H. (1996), Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa.
  8. Machaczka J. (1998), Zarządzanie rozwojem organizacji. Czynniki, modele, strategia, diagnoza., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa- Kraków.
  9. Macieja J. (2003), Lista 500 - Klub 500, Jak wyłoniono najlepsze firmy, "Życie Gospodarcze", nr 7.
  10. Mączyńska E. (2004), Upadłość przedsiębiorstwu w Polsce a globalizacja ryzyka, "Nowe Życie Gospodarcze", nr 3.
  11. Nauka, technika (1998), "Przemysl-Przegląd OECD".
  12. Pierścionek Z. (1996), Strategii rozwoju firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  13. Porter M.E. (2001), Porter o konkurencji, PWE, Warszawa.
  14. Quinn J.B. (1992), Intelligent Enterprise. A Knowledge and Service Based Paradigm for Industry, The Free Press, New York.
  15. Stankiewicz M.J. (2002), Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, Dom Organizatora, TNOiK, Toruń.
  16. "The Business Week Global 1000" (2003), 14 lipca.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu