BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Cyfert Szymon
Tytuł
Podnoszenie innowacyjności organizacji przez równoległą implementację
The Improving of Innovation of Organization Trough Pararell Implementation of Balanced Scorecard and Six Sigma
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1045, s. 197-207, bibliogr. 6 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : zmiana a innowacyjność organizacji
Słowa kluczowe
Zarządzanie strategiczne, Strategia rozwoju przedsiębiorstwa, Innowacyjność przedsiębiorstw, Strategiczna Karta Wyników, Sześć Sigma
Strategic management, Company development strategy, Enterprise innovation, Balanced Scorecard (BSC), Six Sigma
Uwagi
summ.
Abstrakt
Zaprezentowano dwie koncepcje podnoszenia poziomu innowacyjności w organizacji - Strategiczną Kartę Wyników i Six Sigma. Obie metody odwołują się do różnych problemów doskonalenia organizacji, co oznacza, że ich wdrażanie może odbywać się zarówno niezależnie, jak i równolegle. Przyjmując w artykule założenie o możliwości pojawienia się efektów synergicznych będących następstwem równoległego wdrożenia obu metod, zaprezentowana została koncepcja połączenia procesu implementacji Strategicznej Karty Wyników i Six Sigma.

The main purpose of this paper is to present an idea of Balanced Scorecard and Six Sigma as the tools of improvement of innovation process in organization. The starting point of this paper is to present the idea of Balanced Scorecard and Six Sigma which later enable to bring up model of parallel implementation. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Campbell D. (2002), Putting Strategy Hypotheses to the Test with Cause-and-Effect Analysis, "Balanced Scorecard", nr 5 (4).
  2. Harry M., Schroeder R. (2001), Sa' Sigma. Wykorzystanie programu jakości do poprawy wyników finansowych, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  3. Kaplan R., Norton D. (2001), Strategiczna Karta Wyników. Balanced Scorecard. Praktyka, CIM, Warszawa.
  4. Kaplan R., Norton D. (2001), Strategiczna Karta Wyników. Jak przełożyć strategię na działania, PWN, Warszawa.
  5. Kaplan R., Norton D. (2000), Celebrating Best Practices in Strategy-Focused Management, Balanced Scorecard Special Hall of Fame 2000 Issue.
  6. Pande P.S., Neuman R.P., Gavanagh R.R (2003), Six Sigma. Sposób poprawy wyników nie tylko dla takich firm jak GE czy Motorola, Wydawnictwo K.E. Liber, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu