BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Banaszyk Piotr
Tytuł
Strategia emergentna jako czynnik innowacyjności przedsiębiorstwa
Emergent Strategy as a Factor of Innovative of Enterprise
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1045, s. 161-168, bibliogr. 7 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : zmiana a innowacyjność organizacji
Słowa kluczowe
Zarządzanie przedsiębiorstwem, Strategia przedsiębiorstwa, Innowacyjność przedsiębiorstw
Enterprise management, Corporation strategies, Enterprise innovation
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest odpowiedź na pytanie w jaki sposób emergentna (in. samowyłaniająca się, samorzutna, wynikowa) strategia stymuluje innowacyjność przedsiębiorstwa. Omówiono istotę i odmiany strategii emergentnej oraz przedstawiono modele kształtowania innowacyjności przedsiębiorstwa przez różne odmiany strategii emergentnej.

This paper is considered in elaboration a influence of a emergent strategy on a innovative of enterprise. Emergent strategy is not result of a decision of management, but it is result of a effort of whole of employees. Emergent strategy can manifest in 4 basic changes. Its allow to distinguish 4 models influence of a emergent strategy on a innovative of enterprise. All of these models has been described in detail.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Banaszyk P. (red.), (2003), Współczesne interpretacje dorobku klasyków nauki o organizacji i zarządzaniu, AE, Poznań.
  2. Charreire S., Huault I. (red.), (2002), Les Grands Auteurs en Management, Editions EMS, Colombelles.
  3. Drucker P., (1992), Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, PWE, Warszawa.
  4. Lynch R., (2000), Corporate Strategy, Prentice Hall, Harlow.
  5. Mair A., (1999), Learning from Honda, "Journal of Management Studies", nr 36.1.
  6. Pascale R., (1996), The Honda Effect, "California Management Review", nr 4 (39).
  7. Quinn J., Voyer J. (2003), Logical Incrementalism: Managing Strategy Formation, [w.] H. Mintzberg i in., The Strategy Process. Concepts, Contexts, Cases, Pearson Education, Harlow.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu