BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wawrzynek Łukasz
Tytuł
Innowacja a kryzys organizacyjny - próba określenia wzajemnych uwarunkowań
Innovation Versus Organizational Crisis - a Trial of Mutual Conditioning Description
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1045, s. 149-157, bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
Zmiana warunkiem sukcesu : zmiana a innowacyjność organizacji
Słowa kluczowe
Sytuacje kryzysowe, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Innowacje, Innowacyjność przedsiębiorstw
Crisis situations, Enterprise management, Innovations, Enterprise innovation
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule omówiono pojęcie kryzysu organizacyjnego i opisano źródła kryzysu, jego przyczyny i fazy podczas wprowadzania innowacji oraz w kontekście zmian organizacyjnych. Zaprezentowano rodzaje działań innowacyjnych przyporządkowane poszczególnym przyczynom kryzysu oraz determinanty zmian innowacyjnych w kryzysie. Autor podkreślił, iż innowację można traktować jako prewencję w razie kryzysu.

In this article its author asks a question how innovation actions taken on time in an organization can contribute to minimalize results of a crisis. Can innovations actions directly prevent a crisis in an organization? An analysis of crisis phenomena expressed in enterprises innovation has come into existence based on the studies of literature of the subject.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Bełz G. (2003), Rewolucja wobec kryzysu organizacji, [w:] J. Skalik (red.), Zachowania organizacji wobec zjawisk kryzysowych, Wyd. Cornells, Wrocław.
  2. Bielski I. (2000), Przebieg i uwarunkowania procesów innowacyjnych, Wyd. OPO, Bydgoszcz.
  3. Bratnicki M. (2001), Dylematy i pułapki współczesnego zarządzania, Wyd. Gnome, Katowice.
  4. Gierszewska G., Wawrzyniak B. (2001), Globalizncja. Wyzwaniu dla zarządzania strategicznego, Poltext, Warszawa.
  5. Hammer M. (2004), Transformacja firmy poprzez innowację operacyjną, "Harvard Business Review Polska", maj.
  6. . Kotler Ph, (1994), Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Wyd. Gebethner & S-ka, Warszawa.
  7. Skalik J. (2003): Zmiana jako forma przezwyciężania zjawisk kryzysowych w organizacji, [w:] J. Skalik (red.), Zachowania organizacji wobec zjawisk kryzysowych, Wyd, Cornells, Wrocław.
  8. Urbanowska-Sojkin E. (1999), Zarządzanie przedsiębiorstwem. Od kryzysu do sukcesu, AE, Poznań.
  9. www.opi.org.pl, (strona internatowa Ośrodka Przetwarzania Informacji).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu