BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Afhüppe Klaus
Tytuł
Virtuelle Unternehmen und vernetzte Organisationen : Ein strategischer Ansatz für Klein- und Mittelunternehmen und Projektorganisationen
A Virtual Company and a Services Network
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2005, nr 688, s. 5-13, bibliogr. 7 poz.
Słowa kluczowe
Przedsiębiorstwo wirtualne, Rzeczywistość wirtualna, Organizacje sieciowe, Małe i średnie przedsiębiorstwa
Virtual enterprise, Virtual reality, Network organisations, Small business
Uwagi
summ.
Abstrakt
Postęp techniczny zmienił nasz świat. Zdolność przekazywania wszystkich rodzajów informacji jak również danych w systemie binarnym umożliwiła integrację wcześniej niekompatybilnych form komunikacji i usług. W artykule omówiono historię i rozwój przedsiębiorstw wirtualnych oraz wskazano różnice pomiędzy przedsiębiorstwami wirtualnymi a innymi formami organizacji. Podano także przykłady przedsiębiorstw wirtualnych dwóch zasadniczych orientacji: branżowej i regionalnej.

Technical advances have recently changed our world. The ability to transmit all kinds of information as data in binary systems has enabled the integration of formerly incompatible forms of communication and services. This article examines the history and development of network firms. It also illustrates that networking, virtual enterprises, and the internet and its applications provide opportunities for companies to respond to competitive challenges. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Brütsch.D.: Virtuelle Unternehmen, Heidelberg 1999.
  2. Kemmner, G.-A., Gillessen, A.: Virtuelle Unternehmen, Heidelberg 1999.
  3. Laubacher, R. J., Malone, T. W. et al.: Two Scenaries for the 21st Century Organisations, Institute of Technology, Massachusetts 1997.
  4. Ordelheide, D.: Der Konzern als Gegenstand betriebswirtschaftlicher Forschung, in: BfuP, Nr. 38(4).
  5. Picot, A.: Organisation, eine ökonomische Perspektive, 2. Aufl., Stuttgart 1999.
  6. Sydow, J.: Strategische Netzwerke, Evolution und Organisation, Wiesebaden 1995.
  7. Weiblen, E.: Porsche Consulting macht aus der Not eine erfolgreiche Tugend, in: Financial Times Deutschland vom 22.06.2000.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
ger
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu