BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szwacka-Salmonowicz Joanna
Tytuł
Możliwości wprowadzania strategii marketingowych w przedsiębiorstwach agrobiznesowych w warunkach transformacji gospodarki polskiej
Possibilities of Introducing Marketing Strategies in Agro-business Companies in Transformation Period of Polish Economy
Źródło
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Warszawie, 2000, z. 8, s. 128-143
Słowa kluczowe
Zarządzanie strategiczne, Marketing strategiczny, Zarządzanie marketingowe, Strategia marketingowa, Analiza SWOT, Metody portfelowe, Agrobiznes
Strategic management, Strategic marketing, Marketing management, Marketing strategy, SWOT analysis, Portfolio methods, Agrobusiness
Uwagi
summ.
Abstrakt
W pierwszej części artykułu podkreślono rolę marketingu w całym procesie zarządzania strategicznego firmą. Omówiono etapy oraz przebieg procesu zarządzania marketingowego. Zwrócono uwagę na takie narzędzia analityczne zarządzania strategicznego jak: metoda SWOT, metoda portfelowa i jej modyfikacja - metoda General Electric. W drugiej części przedstawiono czynniki decydujące o zakresie stosowania rozwiniętych strategii marketingowych na rynku rolno-żywnościowym. Są to: rozwój potrzeb żywnościowych i stopień ich nasycalności, poziom integracji oraz koncentracji, rozwój systemów marketingowych. Trzecią część poświęcono zakresowi stosowania marketingu w sektorze rolno-żywnościowym.

The full use of the developed marketing strategies on the agricultural and food market is a long-lasting process of several stages. The objective of the presented paper is to show the conditions of the introduction of full range of marketing activities in agro-business companies taking into consideration complex procedures of marketing management. Theoretical studies and econometric research with inquiry were the methodical principle for the development of this problem.(short original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1427-3500
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu