BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Broniarek Rafał
Tytuł
Różnicowanie strategii reklamowych na przykładzie reklam telewizyjnych
TV Commercials as the Case Study of Differentiation of Advertising Strategies
Źródło
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Warszawie, 2000, z. 8, s. 154-164, bibliogr. 3 poz.
Słowa kluczowe
Strategia reklamy, Reklama telewizyjna, Konkurencja reklamowa
Advertising strategy, Television advertising, Advertising competition
Uwagi
summ.
Abstrakt
Autor artykułu wyodrębnia elementy składowe reklamy telewizyjnej. Następnie analizuje reklamy według grup produktowych. Pozwala to na wskazanie zasad kształtowania filmów reklamowych i zawartych w nich przekazów o charakterze reklamowym.

One of the methods of systematic description of TV commercials differentiation is identifying 5 basic elements in the concept of a commercial: advertised product, endorsing actors and their language, plot, sound and soundtrack. While focusing on each of them one can follow their succeeding forms in the film being analyzed. Furthermore, typical forms of the remaining elements could be attributed to the given categories of the product. The general promotional message along with its basic element - a profit resulting from buying and/or using the product consists of particular elements of a commercial. As it turns out there are groups of specific advantages typical of products. It points to the fact that similar commercials as regards forms of elements may be totally different in terms of promotional message. The results of research presented in this paper show the possible trends of differentiation of individual elements of TV commercials and standards used while making such films.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1427-3500
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu