BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Florek Magdalena, Janiszewska Karolina, Romanowski Robert, Walkowiak Katarzyna, Żyminkowski Tomasz
Tytuł
Wizerunek marki jako determinant zachowań konsumentów
Article Synopsis: Brand Image as the Determiner of Consumer Behaviour
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 2, s. 362-372
Słowa kluczowe
Globalizacja gospodarki, Materiały konferencyjne, Marka produktu, Budowanie lojalności klienta, Konsumencka wartość produktu, Podejmowanie decyzji, Wizerunek marki
Economic globalization, Conference materials, Product brand, Cultivation customer loyalty, Consumer value products, Decision making, Brand image
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule ukazano zależności między wizerunkiem a zachowaniem nabywców, a w szczególności wpływ marki na ich postawy i proces podejmowania decyzji. Marki, które ugruntowały swoje pozycje na danym rynku, łatwiej się adaptują na nowych rynkach. Pomocne w tym są media elektroniczne, które dzięki zasięgowi pozwalają na docieranie informacji do odległych regionów świata, zanim sama marka wejdzie na dany rynek. Wpływ marki na proces podejmowania decyzji uzależniony jest od dwóch czynników: zaangażowania konsumenta w zakup oraz unikalność jej wizerunku w odniesieniu do konkurencji.

This work is aimed at presenting the relations between brand image and consumer behaviour, while particuar emphasis has been put on attitudes and the decision making process. The brand tends to play an increasingly important role in contemporary corporate operating strategy. One can identify several key phenomena contributing to such great importance of the brand in today's economy, namely: dynamic technological development, products' quick ageing and moral obsolescence, globalisation and a decline in customers' loyalty to products. When consumer are strongly involved in the purchasing process and clearly perceive differences in competitive brands', images, their decision making on selecting a brand will consist of the biggest number of steps. (short original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu