BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Reine Till
Tytuł
Transformation vom Produkthersteller zum produzierenden Lösungsanbieter als Antwort auf die Herausforderungen globalisierter Märkte
Transformation from a Producer of Industrial Goods to a Seller of Solutions as an Answer to the Challenge of Market Globalisation
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2005, nr 688, s. 127-140, bibliogr. 16 poz.
Słowa kluczowe
Globalizacja gospodarki, Usługi, Strategia sukcesu, Strategia przedsiębiorstwa, Przedsiębiorstwo przemysłowe
Economic globalization, Services, Success strategy, Corporation strategies, Industrial enterprises
Uwagi
summ.
Abstrakt
Artykuł dotyczy przekształcania przedsiębiorstw z wytwórców produktów w sprzedawców produktów hybrydowych jako odpowiedź na wyzwania globalizacji rynków. Autor zwraca uwagę na wzrastającą rolę usług towarzyszących produktom w przedsiębiorstwach przemysłowych. Warunkiem sukcesu przedsiębiorstwa może być konsekwentne łączenie materialnych i niematerialnych świadczeń, czyli tzw. strategia hybrydowa.

The globalisation of markets means for traditional industrial economies the opening of new markets and opportunities to sell products. However, producers from economies with much lower wages, such as those in the Pacific region, increasingly compete with the technological products and industrial goods from European and North American economies. Producing material goods is going to be cheaper in other regions of the world. What does this mean for companies in traditional economies? Their opportunity lays in the fact that customers will demand more and more not only material goods but also solutions to their problems and support, all of which will make them more competitive. Solutions consist of a mixture of material and immaterial goods - so called hybrid strategies. Strategies must be found to assist companies in transforming themselves from producers of industrial goods to sellers of hybrid products. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Backhaus, K.: Forschungsbericht 1999-2000 - Betriebswirtschaftliches Institut für Anlagen und Systemtechnologien, Münster 1999.
  2. Backhaus, K.: Industriegütermarketing, 6. Aufl., Vahlen Verlag, München 1999.
  3. Backhaus, K.: Vom Produzenten zum produzierenden Dienstleister, in: Frankfurter Allgemeine Zeitung vom 30.04.2001.
  4. Backhaus, K.: Von der produktbegleitenden Dienstleistung zur Neudefinition eines Dienstleistungsmartkes, in: Tagungsunterlage der Schmalenbach-Tagung 2001, Köln 2001.
  5. Gerhard, A.: Der Maschinenbau überwindet seine bisherigen Grenzen, in: Zeitschrift für wirtschaftlichen Fabrikbetrieb, H. 92, 1997.
  6. Homburg, C., Garbe, B.: Industrielle Dienstleistungen - lukrativ, aber schwer zu meistern, in: Harvard Business Manager, H. l, 1996.
  7. Homburg, C., Garbe, B.: Industrielle Dienstleistungen als Managementherausforderung, in: Management Zeitschrift, H. 6, Jg. 65, 1996.
  8. Homburg. C., Günther, C., Faßnacht, M.: Wenn Industrieunternehmen zu Dienstleistern werden - Lernen von den Besten, Verlag der Universität Mannheim, Mannheim 2000.
  9. Homburg, C., Schneider, J., Schäfer, H.: Sales Excellence - Vertriebsmanagement mit System, Gabler Verlag, Wiesbaden 2001.
  10. Lay, G.: Dienstleistungen in der Investitionsgüterindustrie, in: Mitteilungen aus der Produktionsinnovationserhebung, H. 9, 1998.
  11. Lay, G., Rainfurth, C., Schneider, R., Wallmeier, W.: Beschäftigungschancen durch Integration von Produkt und Dienstleistung, RKW, Verlag, Eschborn 2000.
  12. Luczak, H.: Servicemanagement mit System, Springer Verlag, Berlin, Heidelberg 1999.
  13. Nefiodow, L. A.: Der sechste Kondratieff - Wege zur Produktivität und Vollbeschäftigung im Zeitalter der Information, Rhein Sieg Verlag, Sankt Augustin 1996.
  14. Schmitz, G.: Strategien und Ziele im Service, in: Luczak, H. (Hrsg): Servicemanagement mit System, Berlin, Heidelberg 1999.
  15. Schneider, R., Lay, G.: Proservice - Den Wettbewerb aktiv gestalten, RKW Verlag, Frankfurt a. Main 1999.
  16. Stanke, A., Ganz, W.: Design hybrider Produkte, in: Volkholz, V., Schrick, G. (Hrsg.): Dienstleistungen im 21. Jahrhundert, RKW Verlag, Eschborn 1996.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
ger
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu