BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Scharenberg Ralf
Tytuł
Handlungsempfehlungen zur Entwicklung von Marketingstrategien für den Uhren- und Schmuckfachhandel in Deutschland
Recommendations for the Development of Marketing Strategies for the Clock and Jewelry Retail Trade in Germany
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2005, nr 688, s. 155-169, bibliogr. 16 poz.
Słowa kluczowe
Marketing, Strategia marketingowa, Konkurencyjność wyrobów, Handel detaliczny, Analiza rynku, Rynek jubilerski
Marketing, Marketing strategy, Products competitiveness, Retail trade, Market analysis, Jewelery market
Uwagi
summ.
Abstrakt
W artykule wskazano jak tworzyć strategie marketingowe dla handlu biżuterią i zegarkami w Niemczech. Na podstawie analizy rynku wykazano strategiczne czynniki wpływu i ich skutki na handel zegarkami i biżuterią. Przedstawiono instrumenty marketingu jako podstawę rozwoju strategii marketingowych dla poprawy konkurencyjności analizowanej branży.

This article presents a way to create marketing strategies for entrepreneur-managed retail stores in the jewelry industry. It first outlines the development of the jewelry market, then in the main part describes structural changes that have occurred and the reasons for those changes in the jewelry market in recent years. Finally, marketing strategies are introduced based on these market developments and serve as transformation instruments for entrepreneur-managed retail stores. Recommendations for developing marketing strategies are also provided. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. BBE Branchenreport, 1994.
  2. Becker, J.: Marketing-Konzeption: Grundlagen des strategischen Marketing-Managements, 4. Aufl., Vahlen, München 1992.
  3. Böhler, H.: Marktforschung, Kohlhammer, Stuttgart 1995.
  4. Branchenbericht Sparkasse, Einzelhandel mit Uhren, Edelmetallwaren, Schmuck, 2000.
  5. Der Jahresbetriebsvergleich der Einzelhandelsfachgeschäfte, Institut für Handelsforschung, 2000.
  6. Gruner und Jahr, Sternreport, 1999.
  7. Haller, S.: Handels-Marketing, Kiehl, Ludwigshafen (Rhein) 1997.
  8. Hansen, U.: Absatz- und Beschaffungsmarketing des Einzelhandels, 2. Aufl., Vandenhoeck & Ruprecht, Göttingen 1990.
  9. Hasitschka, W.: Handels-Marketing, de Gruyter, Berlin, New York 1984.
  10. Hörschgen, H.: Marketing-Strategien - Konzepte zur Strategienbildung im Marketing, 2. Aufl., Verl. Wissen, und Praxis, Ludwigsburg, Berlin 1993.
  11. Kroeber-Riel, W.: Konsumentenverhalten, 7. Aufl., Vahlen, München 1999.
  12. Kotler, P.: Marketing, Econ, Stuttgart 1999.
  13. Marktanalyse 1993 Uhren, Juwelen, Gold- und Silberwaren, Informationsstelle für Unternehmensführung, Königstein 1993.
  14. Marktanalyse 2000 Uhren und Schmuck, Informationsstelle für Unternehmensführung, Königstein 2000.
  15. Meffert, H.: Marketing: Grundlagen der Absatzpolitik, 7. Aufl., Gabler, Wiesbaden 1991.
  16. Weis, H. C.: Marketing, 9. Aufl., Ludwigshafen (Rhein), Kiehl 1995.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
ger
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu