BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Volberg Stefan
Tytuł
Veränderungsmanager im Spannungsfeld wachsender Globalisierung : Wie die Eigenschaften eines Managers die erforderlichen Anpassungen in einem Globalisierungsprozess möglich machen
Change Management in Times of Widening Globalisation
Źródło
Zeszyty Naukowe / Akademia Ekonomiczna w Krakowie, 2005, nr 688, s. 185-201, bibliogr. 19 poz.
Słowa kluczowe
Globalizacja gospodarki, Zarządzanie zmianami, Zarządzanie menedżerskie, Zarządzanie międzynarodowe, Menedżer międzynarodowy, Kompetencje kierownicze, Kultura biznesu
Economic globalization, Change management, Managerial managing, International management, International manager, Managerial competencies, Culture of business
Uwagi
summ.
Abstrakt
Artykuł poświęcono roli menedżera w procesie globalizacji. Omówiono pojęcie globalizacji gospodarki. Wskazano skutki globalizacji dla przedsiębiorstw. Skutki te prowadzą do nowych wymagań u menadżerów, którzy poruszają się coraz częściej w otoczeniu międzynarodowym. Przedstawiono podstawowe przesłanki i kompetencje menedżerów w otoczeniu narodowym oraz cechy, jakie powinni posiadać menedżerowie zmian w obliczu wyzwań globalizacji.

Globalisation is a popular term often used in different contexts. This article defines globalisation, and considers its roots and forms. The effect of globalisation on (international companies and their employees is considerable. The effects of globalisation and how managers find solutions to the international challenges that result from it are considered. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Baer, D. et al.: Der große Duden, 6. Aufl., VEB Bibliographisches Institut, Leipzig 1990.
  2. Barlet, C., Goshal, S.: Wie sich die Rolle des Managers verändert, in: Harvard Business Manager, 6/1998.
  3. Crisand, E.: Psychologie der Persönlichkeit, 7. Aufl., Sauer-Verlag, Heidelberg 1996.
  4. Dilts, R.: Die Veränderung von Glaubenssystemen, Jungfernmann, Paderborn 1992.
  5. Hofstede, G.: Interkulturelle Zusammenarbeit: Kulturen - Organisationen - Management, Deutscher Taschenbuch Verlag, Wiesbaden 2001.
  6. http://www.bpb.de/info-franzis/info_263/263_3-2.html
  7. http://www.oecd.org
  8. Katz, R. L.: Skills of an effektive administrator, in: Harvard Business Review 52, No 5, 1974.
  9. Maury, R.: Die japanischen Manager, Gabler, Wiesbaden 1991.
  10. Olfert, K., Rahn, H. J.: Lexikon der Betriebswirtschaftslehre, Kiehl, Ludwigshafen 1997.
  11. Pelz, W.: Kompetent Führen, Econ-Verlag, Düsseldorf 1996.
  12. Pietschmann, B. P.: Sitzungsverhalten von Managern, Gabler, Wiesbaden 1995.
  13. Pietschmann, B. P.: Change-Management: Das Management von Veränderungen auf dem Weg von Zentralisierung zu Dezentralisierung, in: Brehme, W., Roth, A. (Hrsg.): Organisation und Steuerung von dezentralen Einheiten, Gabler, Wiesbaden 1997.
  14. Pietschmann, B. P.: Was unterscheidet den Veränderungsmanager vom Manager?, 1999, Veröffentlichung folgt.
  15. Steinmann, H., Schreyögg, G.: Management. Grundlagen der Unternehmensführung, 3. Aufl., Gabler. Wiesbaden 1993.
  16. Stewart, R.: Choices for the Manager, Englewood Cliffs, New York 1982.
  17. Wagner, H.: Von der Stirne Heiß. Abbau von Blockaden, in: Ackermann, R. et al.. Kreativ lehren und lernen, 3. Aufl., Gabal, Offenbach 1997.
  18. Womack, J., Jones, D.: Auf dem Weg zum perfekten Unternehmen, Campus Verlag, Frankfurt a. Main 1997.
  19. Wunderer, R.: Führung und Zusammenarbeit, 2. Aufl., Stuttgart 1997.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0208-7944
Język
ger
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu