BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Lenartowicz Agnieszka
Tytuł
Marketing międzynarodowy usług (opcje, relacje, procesy)
International Marketing of Services (Options, Relations, Processes)
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 1, s. 251-261, 2 załączniki, bibliogr. 11 poz.
Słowa kluczowe
Marketing międzynarodowy, Marketing partnerski, Marketing usług, Klasyfikacja usług, Obsługa klienta, Materiały konferencyjne
International marketing, Partnership marketing, Service marketing, Services classification, Customer service, Conference materials
Uwagi
summ.
Abstrakt
Obecnie przedsiębiorstwa usługowe umiędzynarodawiją swoją działalność. Firma usługowa, która stara się wejść na rynek międzynarodowy musi zmienić strategię marketingową tak aby zaspokoić ekonomiczne, społeczne i kulturowe oczekiwania klienta. Na wybór konkretnej strategii wejścia mają wpływ: charakter usługi oraz sposób jej świadczenia. Na końcu artykułu zamieszczone są dwa załączniki: klasyfikacja sektorów usługowych ze względu na ich potencjał dla procesu internacjonalizacji; opcje strategii wejścia w międzynarodowym marketingu usług.

In recent years there has been a very considerable growth in the international marketing of services. Many of the motives for the international product marketing, as e.g. stagnant domestic market; growth in the market abroad; matching domestic competitors as they internationalise; exploiting a competitive advantage can also be found in services marketing. This paper discuss international marketing issues in relation to service industries including new approach to entry modes in the international marketing strategy. (short original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu