BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Krzeszowski Wojciech D.
Tytuł
Znaczenie planów przepływów środków pieniężnych w zarządzaniu przedsiębiorstwem
The Importance of Cash Flow Plans in Corporate Management
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1039, s. 169-173, bibliogr. 10 poz.
Tytuł własny numeru
Modele rachunku kosztów i rachunkowości zarządczej
Słowa kluczowe
Przepływy pieniężne, Rachunek przepływów pieniężnych, Strategia przedsiębiorstwa, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Finanse przedsiębiorstwa
Cash flows, Cash-flow statement, Corporation strategies, Enterprise management, Enterprise finance
Uwagi
summ.
Abstrakt
Plan przepływów środków pieniężnych stanowi bardzo ważny element działalności przedsiębiorstwa, odgrywa istotną role nie tylko w bieżącym zarządzaniu jednostką, ale i w zarządzaniu strategicznym. Artykuł omawia istotę rachunku przepływów pieniężnych (cash flows), funkcje jakie pełni w przedsiębiorstwie np: koordynacji i kontroli działań przedsiębiorstwa, oraz jakie miejsce zajmuje w strategii finansowej przedsiębiorstwa.

The article is focused on the role of cash flow plans in management and their importance in delivery of corporate financial strategy.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. Dittmann P., Metody prognozowania sprzedaży w przedsiębiorstwie, AE, Wrocław 1999.
  2. Goliszewska D., Kaplan walczy kartą, "Businessman" 2000, nr 3.
  3. Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1999.
  4. King M.A., Total Cash Management, McGraw-Hill Inc., New York 1994.
  5. Komorowski J., Planowanie finansowe w przedsiębiorstwie. Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Gdańsk 2001.
  6. Ross S., Westerfield R.. Jordan B., Finanse przedsiębiorstw, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1999.
  7. Steinmann H., Schreyögg G., Zarządzanie, Pwr., Wrocław 1998.
  8. Welsch O.A., Hilton R.W., Gordon P.N., Budgeting - Profit Planning and Control, Prentice Hall. Englewood Cliffs-New Jersey 1988.
  9. Westwood J., Plan marketingowy, Komsoft sp. z o.o., Rzeszów 1998.
  10. Zarządzanie strategiczne. Koncepcje. Metody, red. R. Krupski, AE, Wrocław 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu