- Autor
- Krzeszowski Wojciech D.
- Tytuł
- Znaczenie planów przepływów środków pieniężnych w zarządzaniu przedsiębiorstwem
The Importance of Cash Flow Plans in Corporate Management - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2004, nr 1039, s. 169-173, bibliogr. 10 poz.
- Tytuł własny numeru
- Modele rachunku kosztów i rachunkowości zarządczej
- Słowa kluczowe
- Przepływy pieniężne, Rachunek przepływów pieniężnych, Strategia przedsiębiorstwa, Zarządzanie przedsiębiorstwem, Finanse przedsiębiorstwa
Cash flows, Cash-flow statement, Corporation strategies, Enterprise management, Enterprise finance - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Plan przepływów środków pieniężnych stanowi bardzo ważny element działalności przedsiębiorstwa, odgrywa istotną role nie tylko w bieżącym zarządzaniu jednostką, ale i w zarządzaniu strategicznym. Artykuł omawia istotę rachunku przepływów pieniężnych (cash flows), funkcje jakie pełni w przedsiębiorstwie np: koordynacji i kontroli działań przedsiębiorstwa, oraz jakie miejsce zajmuje w strategii finansowej przedsiębiorstwa.
The article is focused on the role of cash flow plans in management and their importance in delivery of corporate financial strategy.(original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Bibliografia
- Dittmann P., Metody prognozowania sprzedaży w przedsiębiorstwie, AE, Wrocław 1999.
- Goliszewska D., Kaplan walczy kartą, "Businessman" 2000, nr 3.
- Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1999.
- King M.A., Total Cash Management, McGraw-Hill Inc., New York 1994.
- Komorowski J., Planowanie finansowe w przedsiębiorstwie. Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Gdańsk 2001.
- Ross S., Westerfield R.. Jordan B., Finanse przedsiębiorstw, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1999.
- Steinmann H., Schreyögg G., Zarządzanie, Pwr., Wrocław 1998.
- Welsch O.A., Hilton R.W., Gordon P.N., Budgeting - Profit Planning and Control, Prentice Hall. Englewood Cliffs-New Jersey 1988.
- Westwood J., Plan marketingowy, Komsoft sp. z o.o., Rzeszów 1998.
- Zarządzanie strategiczne. Koncepcje. Metody, red. R. Krupski, AE, Wrocław 2001.
- Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol