BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Senyszyn Joanna, Szczukowski Jarosław
Tytuł
Marketing ideowo-komercyjny jako opcja przyszłości
Idea-Commercial Marketing as a Future Option
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 1, s. 297-306
Słowa kluczowe
Marketing, Reklama, Konsument, Strategia reklamy, Kampanie reklamowe, Psychologia konsumenta, Materiały konferencyjne
Marketing, Advertising, Consumer, Advertising strategy, Advertising campaign, Consumer psychology, Conference materials
Uwagi
summ.
Abstrakt
Autorzy zaproponowali nazwanie nowego rodzaju marketingu marketingiem ideowo-konsumpcyjny. Łączy on w sobie społeczny wymiar marketingu idei z indywidualną interesownością marketingu komercyjnego. Dzięki temu przekłada się na konkretny zysk zarówno producentów, jak i konsumentów. Na przyczyny wykorzystania tego marketingu składają się: mniejsza efektywność tradycyjnych form promocji oraz nowy wizerunek konsumenta, który chce kupować produkty wzbogacone o ideę.

The purpose of this paper in its theoretical aspects is an introduction to the science a new notion: commercial marketing of ideas. This notion combines social and economic dimensions of marketing of ideas. Consequently, beneficiaries of the results of commercial marketing of ideas are both manufacturers and consumers, or the whole society. Empirical aspects of the paper relate to an analysis of instruments, which can be employed by commercial marketing of ideas. The analysis is carried out as an efficient tool of efforts to attract consumers. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu