BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Trojanowski Mariusz
Tytuł
W kierunku budowania więzi z klientami - nowe wyzwanie dla marketingu
In Direction of Creating Links with Customers - New Challenge for Marketing
Źródło
Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 2, s. 31-41, bibliogr. 28 poz.
Słowa kluczowe
Strategia obsługi klienta, Marka produktu, Budowanie lojalności klienta, Programy lojalnościowe, Promocja produktu, Psychologia sprzedaży, Psychologiczne aspekty marketingu, Materiały konferencyjne
Customer service strategy, Product brand, Cultivation customer loyalty, Loyalty programs, Product promotion, Sales psychology, Psychological aspects of marketing, Conference materials
Uwagi
summ.
Abstrakt
Autor zwraca uwagę na fakt iż do tej pory teoria i praktyka marketingu skierowana była przede wszystkim na pozyskiwanie nowych klientów, a nie na utrzymanie już zdobytych. Ważne w tym zagadnieniu jest, że pozyskiwanie nowych klientów jest zdecydowanie droższe, niż budowanie lojalności wobec już pozyskanych. Podstawowym instrumentem pomagającym w tworzeniu lojalności jest baza danych gdzie zapisuje się informacje o nabywcach. Autor podaje również kluczowe elementy programu lojalności: sformułowanie konkretnego celu i adresatów organizowanego programu; określenie świadczeń dla uczestników programu; strategii komunikowania się z uczestnikami programu, a także uruchamianie go i przewidywanie jego przyszłości.

The current theory and practise of marketing is based rather on attracting new customers than trying to maintain existing customers base. In a saturated markets reality, it is difficult to attract new customers, and it requires more expenditures than building loyalty of existing clients, which means establishing repeating purchase habits and emotional relation between a client and a product or brand. (short original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0324-8445
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu