- Autor
- Mazur Jolanta
- Tytuł
- Poprawa jakości świadczenia usług jako rezultat przyjęcia orientacji marketingowej
Market Orientation Postitive Influence on Service Quality - Źródło
- Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, 2000, nr 852, t. 2, s. 59-74
- Słowa kluczowe
- Badania konsumenckie, Jakość usług, Marketing usług, Rynek usług, Materiały konferencyjne
Consumer research, Quality of services, Service marketing, Services market, Conference materials - Uwagi
- summ.
- Abstrakt
- Autorka przedstawiła krótki rys historyczny rozwoju problematyki jakości usług. Zaprezentowała podział aspektów usług wyróżnionych przez Ch. Gronroosa na: techniczną jakość usług (utożsamia ją z rezultatem świadczenia) i funkcjonalną jakość usług (sposób pozyskania usługowego produktu przez nabywcę). Do badania oceny jakości dokonywanej usługi przez klienta wykorzystywany jest wariant metody SERQUAL. Składa się on z 22 punktów, które sprowadzają się do 5 podstawowych kryteriów oceny: materialne świadectwo usług; niezawodność usługodawcy; wrażliwość usługodawcy; wrażliwość usługodawcy na potrzeby klientów; pewność; empatia.
Services are not only the fastest growing sector in many economies, but also an important element of suppliers' offers, which tend to be a combination of tangibles and intangibles. Therefore the problem of assuring the required service quality became so important for manager. Academicians started to widely explore the subject. (short original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu - Cytowane przez
- ISSN
- 0324-8445
- Język
- pol